AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.740

Hur låg markfrigång?

~f
43
~fille~
320 cab e30
Tjena.. hur låg markfrigång har ni på era bilar?
Jag har ca 7-7,5cm kvar när jag har satt på nya spoilern fram, vet dock inte riktigt hur den kommer klara väghinder bara, e nog gränsfall.. ngn som har erfarenhet av ungefärligt hur låg en bil kan vara?(för att vara fullt körbar på de flesta vägarna)
Hade 15 cm innan jag skruvade upp bilen 1.5 cm till. Så det borde vara 16.5 cm nu, rena höghuset jämfört med din, men lägre blir den absolut inte. Får ta det lugnt både här och där.

Fredrik M - Z3 2.8
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Har också 7 cm ungefär på min E30. Det är IS-spoiler i fram på den. Då klarar jag de flesta vägbulor mm. Däremot får man köra j---igt försiktigt över en del. Trottoarkanter är inte å tänka på:) Nackdelen är att tråget är i ungefär samma höjd så man får tänka sig för.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tjena ~fille~, intressant inlägg! Jag har en markfrigång på 6 cm på framspiolern på min E36 325 Coupé. Bilen är nästan maxsänkt fram och sedan har jag monterat en Reigerläpp på org. spoilern. Bilen ser grym ut framifrån men 6 cm är inte mycket. Vissa vägbulor och dylikt är ju bara att glömma men det går ändå över förväntan med framkomligheten. Tyvärr så lånade lillbrossan bilen för ett tag sedan, han tänkte inte på spoilern och körde mot så att det slogs av en bit. Skall försöka laga den vid tillfälle. Men vill man vara fin så får man lida pin...eller hur.

Mvh Jimmy
~f
43
~fille~
320 cab e30
Japp.. gjorde ett misstag med min föregående bil som jag stylade, spoilern fastnade i trotoarkanten när jag bakade ut o pajade totalt. e därför jag e lite skepptisk nu.
på min bil har jag bara 15#, och så med alpina spoilern blir den ganska låg, men har ingen lust att köpa typ 17#.
men de blir säkert bra ändå, bara att man kör försiktigt i riskabla partier av vägen. vill man vara fin får man lida pin..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Min spoiler är lugn, men infästningarna till länkarmarna ligger 6 cm över marken vid olastad bil.
Farthinder och liknande får helst undvikas, annars kryssas över på tvären.

Jeppe
Lägsta punkten på min 316 4d är ett stag i framvagnen som går tvärs under bilen, olastad ligger den ca 13cm över vägen.

Med den markfrigången kan jag köra hur som helst varsomhelst, och det behövs när man pendlar i norrlands inland. tex Lycksele-Åsele som är riktigt dålig.

Tittar man från sidan så är den aldeles lagom låg, enligt tillverkaren skulle sänkningen vara ca 35/15 och däcken ligger lite lagom inunder skärmkanten.

Nån som vet hur mycket lägre M3 fronten är jämfört med original?

Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Daniel> Ska inte svara på din fråga för jag vet inte, men Spoilern på min M3a är inte så mkt lägre än jag hade på 325an då jag hade orginal..
Men nu till min fråga. Var det du som köpte min inredning med sportstolar? Hur gick det med den isåfall? har du fixat nått armstöd bak i den?

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Hade mellan 5 och 7cm beroende på hur frontspoilern satt :-)

/Johan
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag har 16 cm markfrigång på min M3:a med GT splitters som sänker ca 3.5 cm så med M3.an är det lungt att köra över gupp,vilket är tur.Min andra bil:520i -84 har 9-10 cm frigång vilket kunde ställa till problem ibland:(

Mvh Ricke
**
153
**Bure
520da Touring-06
750ial-89
Hade 7cm på min 02a e den skrapade i mitt strängen på grusväg ville haka i trottoarkanter å allt möjligt. Mätte min 320 i fronten innan jg sänkte den. Tror den var typ 18cm jeep är no nere på 15 nu å då går d köra överallt där jag behöver komma fram. Vill inte ha för lågt sen 02:an
Jo
47
Jocke Plåt
Mkt utrustad
318 -92
hehe, jag hade också ca 7cm, dock på min fd e21a med egenbyggd frontspoiler i plåt(!)-faktiskt snygg, den tog i precis överallt, och varefter fjädrarna tappade spänsten blev bilen lägre och lägre och till slut så kom jag inte ur garaget längre= dags att tänka om lite=)

e30-bygget blir högre, en stund iallafall
Mehrshad
haha sprang ut och mätte nu jag har 22 cm!!
känns som om jag har värsta offroaden jämfört med er=)

M.Razani
Mehrshad
sprry det var 16 cm..*skäms*

M.Razani
markus00
Någon som vet hur hög E34:an är i orginalutförande och hur hög den blir om man sänker 40 fram och 20 bak.
Kommer man fram överallt då?
markus00
Någon som vet?
de lovar ja att du gör....ja ska mäta min när den kommer hem....*frugan har den nu* Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Jag hade 4,5cm med min 325:a med Rigerfront..Och det roligaste var att rykten gick att jag körde som fan i stan över kulle sten och vägbulor..Men dom kunde inte förklara sig när jag sa att jag var tvungen att köra så sakta så att dom bilarna som låg bakom en i stan började tuta pch blinka för att det gick för sakta.
*B
535
*Bumse*
324td -88
Hehe..
Med min gamla e21 kommer man inte så långt.. typ 4-5 cm markfrigång vid spoilern... =)
På tal om det, ska ja bes den imorn... (men utan spoiler då)
håll tummarna för mig! =)

Länk

Lätta inte på högerfoten!
Jag har 8 cm till marken. bilen är sänkt 40f å 10b.
Jag har inga broblem med fartguppen så länge jag kryper över dom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.