AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.178

råd inför touringbyte 325i eller 330i e90

ja nu börjar tankarna om att man borde kanske skaffa ny bil...

var iväg och prova en 325 touring förra veckan och blev kär. helt underbar bil.

men sen var jag inne o kolla på bmw och jämförde 325 och 330 och till min förvåning är det inte speciellt stor skillnad mellan dessa prismässigt...

vad göra nu???
Visa användare
90
BWM_Aleks
BMW 325i E90 -06
Vänta på faceliften som kommer ut och köpa 330. Ångrar mig lite att jag inte hade större tålamod o vänta lite till o hitta en 330. Tycker att min 325 e helt gudomlig, men vad jag läst och förstått så har den lite mjukvarufel vid kallstarter, vid 3200 varv att den "hackar till" osv osv. Faceliften så e motorerna uppgraderade, bla förbrukningen minskad då dem flyttar tändstiften och insprutningen närmare varandra för att få in ännu mer exakt förbränning av drivmedlet osv osv.

Så hade jag varit i dina kläder hade jag väntat på faceliften o köpt en 330.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Menar du som begagnade? Prismässigt alltså.
att vänta på faceliften kanske vore ngt om motorerna också är förbättrade...
kommer nog inte bli förr än efter sommaren ändå...

fasteddie; nä de är planerat med en helt ny... och tycker att det är för liten prisskillnad på 325 och 330...
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Tror inte det blir någon ändring på motornerna i och med faceliften. Direktinsprutningen kom ju på -08:orna på 320i, 325i och 330i.

Har de ändrat på prissättningen nu då? När jag sist tittade så låg prisskillnaden på 64 000:- mellan 325i och 330i, och det tycker jag inte är lite (när utrustningen inte skiljer)...
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Skiljer 67 000:- på 325i och 330i e91, men då får du med lite mer godis från start på 330:n. Bl a ingår 17" fälgar, rails, multifunktionsratt mm i priset på 330:n.

Har själv funderat på om jag inte skulle ha spänt bågen lite hårdare och slagit till på en 330... Faen, man kan ju lämna blod, samla pantburkar, sälja hemmagjorda kvacksalvarkurer, starta ett pyramidspel... Möjligheterna är oändliga ;-)

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.