AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.906

Larm problem med e39

Ct
12
Ctrl
540iA -96
Har varit lycklig ägare av en Bmw 540 e39 i drygt ett problem fritt år nu, men nu börjas det.
Larmet egnar sig åt att slå på stup i kvarten, ett högst besvärande problem för mig och inte mist för mina grannar. Jag har läst runt lite här på forumet och inte fått fram något värst mat nyttigt dessvärre..
Huv kontakten som nästan verkar vara general fel har jag testat byta utan resultat, dubbel klick på dosan får inte tyst på den heller, Batteriet är nästan spritt nytt och nyladdat.
Kan det vara någon säkring för larmet som är lite skadad/oxiderad? I såfall, var sitter den?
Finns det något sätt att låsa bilen utan att larma? låsa med nyckeln som jag läst någonstans fungerar inte, utan larmet går i iaf.
Går det att koppla bort larmet tillfälligt så man iaf kan få tyst på den tills jag kan komma till verkstad och felsöka rackarn? är det bara bmw som kan felsöka ?
MvH Robin
Kolla batteriet, om det börjar bli dåligt brukar larmet strula innan du får problem med att starta motorn osv.
Ct
12
Ctrl
540iA -96
Tackar för svaret!
Batteriet är kollat, full kräm i det. Jordningen verkar ok också om nu det har någon inverkan..
Du
13
DuceBigalow
E39 M5 -01
som sakt dem flesta ggr brukar det vara Huv kontakten som strular den sitter uppe vid vä sida! kolla så den inte sitter för långt ner ! (vilket dem brukar göra!) ta upp kontakten så dem blir ner tryckt ordentligt o testa om det hjälper! annars koppla bort den o testa me den bort kopplad 1
Ct
12
Ctrl
540iA -96
Huvkontaken är bytt, men finns det olika lägen den kan sitta i? eller kan hållaren blivit sunkig med tiden? ska i vilket fall som hellst testa att mecka lite med den och kolla om det har någon effekt, vad händer när jag tar bort den? anser bilen att huven alltid är öppen eller alltid stängd?

MvH Robin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.