|
|
|
|---|---|
|
Undrar lite över kliman. När kliman står i autoläget så kommer det ingen kalluft (inte nog kall iallafall), så fläkten ökar i varv för att kompensera värmen i kupén. Trycker då på kylknappen på högersidan av displayen, och kall luft (mycket kallare) kommer, så kylningen funkar som den ska. I alla bilar jag haft med acc, ecc har det där skötts automatiskt i autoläget. Ska det vara så, eller är det nåt fel på min klima? | |
| Autoläget fungerar som i vilken bil som helst, med den skillnaden att du kan stänga av och slå på kylningen med "snöflingeknappen". Om du alltid kör med autoläge+snöflingan sköts allt automatiskt. | |
|
Jag måste alltså ha snöflingeknappen intryckt jämt annars funkar inte kylningen? |
|
Njuren |
Precis, flingan ger kyla. SÅ ha den alltid på för att slippa strul i framtiden med klimaten. Mvh |
|
Okej Tack för hjälpen. Fick ingen riktig bra info från instruktionsboken. |
|
|
Som jag förstått det på min bil (låter som att det är liknande system trots åldersskillnaden) så kyler den lite på auto-läget, men använder inte AC'n någonting. Trycker man in "fling-knappen" så startas AC'n vid behov. |
|
|
kör flingan hela tiden...på sommaren kommer kyla å på vintern håller den borta fukt imma mm...har kört min jämnt å inga problem med nått av dom.../M |
|
|
Är det inte någon typ av "termostat" som slår av AC:n när utetemperaturen når ett visst gradantal ( +4-5 grader, kanske???) så att inte saker och ting fryser sönder. Har för mig att vid maximal kylning så är luften som blåses in i bilen runt +4-5 grader. Blir det kallare ute hjälper ju inte AC:n till så mycket då. Så man kan ha på "snöflingan" året om. Om man inte vill vara snål och spara på bensinen förstås. ;-) |
|
Proctologist |
Dumfråga kör man på auto läget på en 523 e39:a, går ac:n då eller måste man trycka flingan för att den ac:n ska gå i gång? |
| Du måste ha "snöflingan" på, annars fungerar inte kylningen. Om det är tillräckligt kallt ute fungerar inte AC:n. | |
| Jag trodde det var allmänt känt att man inte kan få in luft kallare än yttertemperaturen i bilen såvida man inte använder ACn, vars funktion är att bl.a. kyla luft... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.