AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.321

vad kan 330 coupe 01 vara värd

gr
117
grymmlund
330 Touring 01
320 sedan 92
320 coupe 89
Har en arbkamrat som ev vill göra affär med att sälja en 330 coupe från 01.
Sv såld med runt 5000 mil bara. Sjukt bra skick på bilen.
Tyvärr ingen läder eller sportstolar.

Vad kan en sådan tänkas stå i med tanke på vad de flesta 330 från 01 har rullat.
jag skulle tippa på en 150-160tusen eftersom den verkar vara snikutrustad.
en fullutrustad med 5000mil på mätaren får man nog ge nästan 200 för.
Mvh Elias
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Jag säger också ca 150k i slutpris. Köpte min snik 330ci -01, 10k mil, komfortstolar i tyg + avsaknad av aerodynamikpaket för 147' på bilfirma. Lyckades pruta ner den från 169' med argumentet att det skulle kosta 25k att få den som jag vill. Take it or leave it, finns många bilar med rätt utrustning...=) Funkar kanske inte alltid men en vettig säljare vet att 330ci SKA ha m-paket och sportskinn. Privat hade jag betalat MAX 135' för bilen.

Personligen tror jag det blir svårt att sälja bilen utan minst aerodynamikpaket och sportskinn. Det är bara att gå in på blocket och kolla vilka bilar som ligger kvar vecka efter vecka. Antingen saknar dom m-spoilers eller sportskinn. Eller så har dom denna utrustning, men på tok för högt pris, dålig annons eller tveksam historik.

Dock så finns det som i mitt(Och kanske ditt) gånger då man hittar ett, förutom utrustningen, perfekt exemplar. Och i mitt fall kände jag att det var värt att köpa bilen lite billigare och eftermontera utrustning vilket inte behöver bli så blodigt, detta är vad jag betalat:

M-aerodynamikpaket: 8000:- inkl frakt
Länk

pris på lack vet jag inte ännu men gissar på 2000:- svart

M3-inredning i grått skinn inkl svart innertak: 11000:- inkl frakt
Bildemontering

M3 inredning för dom pengarna var ett kap, men det är ungefär vad sportskinninredning går på

Summa inkl bil: 168000:-, en tusing under vad säljaren ville ha från början=)
ne
24
nec
320 -01
Ingår allt i dom 8000:- , dimljus mm.?
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Bra fråga... Förstår inte ett ord Tyska :S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.