|
|
|
|---|---|
|
När jag kör i 50-60km/tim låter det som jag kör på räls även om jag frikopplar. Verkar som det kommer från höger sida. Kan det vara ett hjullager ? Dyrt ? | |
|
Kanske kan det vara så att det har kommit nån sten mellan bromsbelägg och skiva. Händer lite då och då på farsans Mitsubishi, det gnisslar och skär i öronen... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Tack för tipset,men det låter inte som det. Det låter precis som när man kör på den vita markeringen i vägrenen.Det känns också lite i ratten. |
|
|
Din teori om hjullagret är nog inte helt fel, sväng förbi en verkstad och låt dom kolla upp det. Ett lager kan kosta allt från 200-1000:- beroende på modell och fabrikat. Lämna in kanske går på 1500-2000:- ungefär. Det är inte så svårt att byta själv, har iofs aldrig bytt på en bmw, men det borde inte vara svårare än på andra bilar. Mvh Jens |
|
|
Kolla att hjulet är ordentligt åtdraget! Om du har Alu-fälgar finns risken att bultarna har lossnat lite om du inte har efterdragit hjulet. Mvh |
|
|
Kan vara en flatspot. M3-96 Nalle |
|
|
Tack för alla tips. Nalle skulle du vilja utveckla flatspot lite mer. |
|
|
Flatspots får man om man nitar hårt o bilen glider med låsta däck,eller om den stått läääääänge utan att användas med för lågt tryck i däcken.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.