|
|
|
|---|---|
|
Hej är det nån som vet vad det kan vara för fel ? har hört om just detta problem tidigare, men kommer ej ihåg vad det var. Bilen går alltså ned så kraftigt i varvtal vid en inbrommsning att motorn dör. Om jag då stänger av motorb ett tag får jag igång den igen. Vad kan det vara, Nåt membran ? Tacksm för alla tips Mattias. Going, going he´s gone. | |
| Drar upp den här tråden igen då min 530 touring beter sig exakt likadant. Även svårstartad när motorn är varm. Någon som löst detta problem? | |
|
Min 540 dog ofta vid inbromsning i korsning, fickparkering mm. Det var luftmassemätaren som var trasig. Men den startade alltid ditrekt efter. Annars kan det även bero på kam-vevaxelgivaren har jag förstått. Brukar väl vara vevaxelgivaren om den är svårstartad varm! Så troligen ngt av detta! Lycka till. Hälsn T |
|
| På min gammla 320 så betedde sig bilen så när det var en spricka i gummibälgen mellan LMM och insug. Lätt att felsöka med startgas. | |
|
Typiskt tjuvluftsproblem 99% gummibälgen som e otät |
|
|
Min 540 tjuvstannade sporadiskt vid stopp när luftmassemätaren var kass. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.