AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.450

torxbultar till fälgar

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Tja!

Undrar vart man köper torxbultar 12x1,50 26mm långa till mina 18" Zito fälgar. Sen undrar jag om det är förekommer eller är rätt vanligt med torxbultar till fälgar? Det är första gången jag hör de, men tydligen skall jag ha torxbultar till fälgarna enligt leverantören och försäljaren...

Men vart finns dessa i sthlm, har kollat med Däckia och micro, vet att shuwantera säljer dessam och i välsorterade däck/fälg butikerna lär dem ju ha.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kan inte bythjul leverera dem?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
De verkar lite stökigt hos dem, Säljarna på telefon verkar inte har en dialog med lagret verkar det som. Har ringt upp dem och frågat efter mina bultar, men får till svar " vi får se om dem finns hemma på lagret" "ska kolla med min arbetskollega", "Vi ska försöka så fort vi får tag på de". Inga konkreta svar

Skulle varit perfekt att sätta på fälgarna nu denna vecka då det är helgdagar osv. Men förmodligen kommer jag få bultarna i mitten av nästa vecka om jag ska vänta på att bythjul ska skicka. Sorligt men sant.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Biltema säljer sånna men det är inte med torx-skalle då, men det ser jag heller ingen anledning till att det absolut måste vara ... vad skulle det spela för roll ...
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Åfan där ser man, självklart behöver det ju inte vara torx skalle, huvudsaken bultarna går in och passar fälgarna och bilen, nästan mer fördel om det skulle vara vanlig huvud, så man kan dra åt bultarna med vanlig fälgkors, ska kika på biltema, tack för svaret!
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Eller nu när jag tänker så snackade jag med leverantören abbozzo.se för nån dag sen då han sa att det skulle vara torx bultar och att man får med en nyckel till dessa, efter lite gogglade hittade jag denna bild:
Länk

Antar att man valt använda torx för att kunna komma åt fälghålet tillsammans med fälgkorset + nyckel, annars kommer man inte åt och repar fälgen. Spekulation från min sida, men det är troligtvis därför antar jag.
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Sist jag provade fälgen me orginalbultarna så var huvudet för stort, dvs den gick inte in pga av huvudet, där en anledning till varför kanske torx blir bättre då den får smalare huvud och slinker i hålet.
E3
1.828
E36
USA bilar
Se där, förlåt att jag säger det, men ännu en anledning att handla hos den lokala levande mänskiliga gummigubben, han tar i normala fall ansvar för produkterna de säljer och ser till att allt funkar, och s´å mycket enklare när problem dyker upp
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Så nu är fälgarna på och det var längesen man blev lycklig.... Bythjul hade skickat torxbultarna som stort express brev, tog en dag. Vart riktigt bra, och returen gick bra trots massa nåra telefon samtal
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.