|
|
|
|---|---|
|
Har ingen radiomottagning i bilen. Med en lös antenn inkopplad till stereon så funkar det så problemet måste ligga nånstans i bilens antenninstallation. Någon som har nån bra gissning direkt? Går det en "vanlig" antennsladd från antennen på taket? Var går den, i taket eller på höger eller vänster sida? Finns någon antennförstärkare? Var sitter i så fall den? Många frågor... | |
|
Jag vet ej om det finns antennförstärkare på denna modell men jag hade en 520 -88 tror jag det var, denna hade antennförstärkare och vid bilstereobyte så kopplade jag ej in matningen till antennförstärkaren med dålig mottagning som följd. Kan detta vara problemet ? /Anderz3 Bilen: Länk |
|
|
Tack för svaret. Tror jag kanske har löst problemet nu. Kollade på RealOEM Länk Det sitter en liten "låda" (antenna base) under antennen med antennsladd + en tunn vit kabel, kanske är det en förstärkare? Lyckades sedan lossa taket längst bak (2 plastploppar, lampan o båda de stora högtalargallren) och lyckades sticka in handen o lossa antennkabeln (skruvad). Mätte sedan på kabeln och det verkar vara avbrott. Kabelbyte är nog inget roligt jobb men jag kanske har tur för brottet verkar ligga i originalkontakten som man sticker in i stereon. Ska köpa ny kontakt imorgon o prova att byta. |
|
| Köpte ny kontakt idag o bytte. Nu fungerar det fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.