|
|
|
|---|---|
| ngn som vet var uttaget sitter till serviceåterställaren på m3 e46? trodde de satt under huven ngn stans men kunde inte hitta ngt som såg ut som ett sånt uttag.. | |
|
Det sitter en lucka till vänster under ratten, ungefär där man öppnar huven, fäll den framåt så sitter ODB-uttaget där. /Micke Länk |
|
| vet du om de är ett sk: OBD2 uttag? | |
|
Ja det är det. /Micke Länk |
|
|
Såg att jag skrev ODB först, ska ju naturligtvis vara OBD2, trött idag =) /Micke Länk |
|
| Det går väl att nollställa med en viss kombination med tändningen | |
|
Vad menas med serviceåterställaren? Är det räkneverket som räknar ner till nästa service? Jag har inspection 2 om 2000 mil men den visar ändå, vore trevligt om den kunde börja säga till när det är 500 mil kvar, bara irriterande att se varje gång man startar bilen |
|
|
> Miraculix, jag håller helt med. Jag stör mig något grymt på att man måste se när nästa service är varje gång man startar bilen. Det är inte kul att se att tidpunkten till nästa service har minskat med 50 mil när man har kört 5 mil... Min hoppar hela tiden neråt i 50 mils steg, och det har nog aldrig varit 50 mils körning därimellan. Det hade räckt fint om den sa till när det är 500 mil kvar, och sen igen vid 200 mil, och därefter varje gång man startar bilen. Det borde ge en nog med tid för att boka en service. |
|
| October1st: Det är väll så att den räknar efter hur många liter bensin som går åt? Har för mig det är 2500liter mellan service. Dock står det mil, men kör du hårdare och den drar mer bensin kommer servicarna oftare. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Serviceindikatorn räknar förbrukad liter bensin inte mil. Det går ju att blunda den stund den lyser :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jo, det är ju det vi gör | |
| Lovar att det finns en DIY på m3forum | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.