|
|
|
|---|---|
|
Nu e BMW sagan slut. Jag köpte min BMW X5-02, ifjol oktober. Var skitglad o kunde nästan inte sova om nätterna. Ville hela tiden ut o köra. Köpte den privat för 210.000kr. Hade gått 8900mil. 2 veckor efter inköpet startade inte bilen. Batteriet var totalt slut. Blev lite misstänksam för batteriet var ett BMW original o inköpt i augusti-07. Sedan kom vintern o snön, då frös låset? gick inte att öppna förardörren utifrån. Ställde den i ett värmegarage en halv dag. Sedan var det ok, tills nästa snön o frost kom. Sedan dess har inte dörren kunnat öppnas utifrån. Strax därefter flippade mina Angeleyes och den vänstra gick till slut sönder. I februari månad började växellådan att bete sig underligt. Växlade hej vilt upp o ner. Efter u.s hos växellådsservice, kom man fram till att växellådan var kass o det behövdes byta ut saker i lådan. Kostnad sisådär 25-30.000kr. Som om det inte var nog så tömmer sig battreriet, om jag inte har kört på 2-3 dagr. Batteriet blir helt urladdat. Så något "snor" ström.......... Ska jag fortsätta???' Pallar inte mer. Nu e skiten såld. Och nu har jag köpt en svensktillverkad bil. Men det var trevligt att läsa alla era kloka frågor och svar. Har lärt mig mycket under tiden i detta forum. Tack för denna tid!!! MVH/ | |
|
Påminne väldigt mycket om polaren. Han köpte en X5 i ...tror det var november. strax efter jul så paja servopumpen (tror jag det var) och sen generatorn. Då blev det åka direkt till bilaffären och köpa en XC70 :) //IS200-01, RX300-03 |
|
|
Vad blev det istället då? XC-90? eller V70II XC-70? /L |
|
|
benke_berguv: Så åker han och köper sig en XC70 det är som att be om ytterligare problem :-) Varför tipsade du inte om en Lexus istället.... Mpower |
|
|
I och för sig skrev zajter bara att han köpt en "svensktillverkad bil" det kan ju lika väl vara en Koenigsegg han köpt ;) /L |
|
|
Det blev en Saab 9-3aero kombi -07. MVH/ |
|
|
zajter:Trevlig bil hoppas du blir nöjd, och skulle det vara något så finns ju nybilsgarantin där. Mpower |
|
|
betan: Han gillar inte den, alldeles för tråkig och dyr tycker han :) Det blev en våffla diesel istället. Inte så kul tycker man ju, men den går billigt för han...diesel och båtfirma ;) //IS200-01, RX300-03 |
|
| Benke_berguv: Aha billig diesel är bra argument i dessa tider ,även rätt motor i den bilen kan man ju tycka. | |
| Min X5:a har också "flyttat hemifrån" p.g.a. diverse elfel och växellådsproblem. Hade funderat rätt länge på en Hummer H-2, så det blev en sådan istället. Vi får väl se om det var rätt eller inte, den går iaf klanderfritt än så länge. Hade även funderingar på en Lexus 450, men bestämmde mig för att prova jänkaren först, är den skräp blir Lexus. | |
|
H2:an är ju bara för cool. Kanske inte så kul att tanka men ändå!! //IS200-01, RX300-03 |
|
| Zajter; Trist att du drabbats av en sådan otur och att det slutade som det gjorde. Hoppas din 9-3 aero kombi fyller dina förväntningar, och att du inte har samma otur som min kompis hade med sin saab... Han gjorde precis som du! Fast han bytte FRÅN saaben TILL en x5:a! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.