AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.217

Problem med motorn

em
9
emiraga
X3 2,0i 2007
Hej,

Motorn på min X3 2,0i från 200709 stängde av sig helt och hållet förra veckan vid låg fart.. Tror att jag körde med 2:an, inte mer än 20km/h. Han inte reagera och trodde att detta berodde på mig och att jag trampade koplingen fel eller nått. 10 min senare hände samma sak och dessutom 2 ggr senare under dagen och varje gång är det vid låg fart..en gång rullade bilen sakta men var i friläge.
Dagen efter hände samma sak 2 ggr...Jag parkerade vid en bensinmack direkt och ringde återförsäljaren (bmw group göteborg) och de rekomenderade att jag skulle ringa till vägassistansen vilket jag gjorde.
Efter 30 min kom bärgningsbilen och hämtade den...jag fick en volvo s40 :)) som jag fick hämta på statoil som ersättningsbil under tiden de kollar på min bil....gillar inte volvo :))))

Bilen har legat hos de i 3 dagar utan att de kunde hitta felet. De har till och med provkört den men trots det ingenting. Efter 3:e dagen hämtade jag bilen och jag skulle återkomma om det skulle hända igen.

Är det någon som har haft samma problem eller hört nått liknande?? Kan det vara så att BMW faktiskt visste vad problemet var och att de också har åtgärdat det men utan att säga det till mig för att "mörklägga" problemet???

Bilen har enbart gått 500mil och har inte haft några problem med den förrän nu!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.