|
|
|
|---|---|
|
Sitter och lurar på om man skulle bytta ihop en 2.7l motor men jag är lite osäker på vilka delar man använder och vad som behöver göras för att få det att fungera. Om jag har fattat det hela rätt så är det följande som behövs: M20B25 block M20B25 kolvar M20B20 vevstakar Och vevaxel från en 324td? Vad mera?? Har även fattat för att man bör ta av 2-3mm på blocket för att få rätt komp? Vore kul om nåra som byggt 2.7liters motorer kunde berätta lite hur det bör gå till. Mvh Daniel | |
| Ingen som byggt en 2.7L M20? | |
|
Jag har inte byggt själv men det är vell det du räknat upp som behövs. Då ska den vell fungera vad jag förstått. Men du får lägre komp en vad en sugmotor borde ha, så antingen får du plana blocket eller köra med turbo :) Går vell köra med lågkomp också men lite onödigt. 2.7l och turbo borde bli perfekt då man inte behöver kompsänka den. MVH Patte |
|
E30_320i |
tjena.. Har liggandes 320 Stakar, men e de inte de korta de gäller när man ska köra 2,7? hur mäter ma de? Har en 325a som e kompsänkt, men svarvade kolvar, Plana... hur funkar de med 2,7, vilket komp då.. då behöver ´man ju en svarva blocket.. någon med erfarenhet`? |
|
Det finns en tråd från 2005 som behandlar ämnet ingående som du kan läsa. sök på Bygga 2,7 l av M20B25. Lycka till! E |
|
E30_320i |
ska kolla-.. tack |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.