|
|
|
|---|---|
|
Hej håller på med turbo konventeringar på främst opel och har märkt att det håller inte! Så tänkte köpa mig en bmw, men då har jag hört att det sitter smidda kolvar i 323 och 320 E30 kan detta verkligen stämma? Mvh Mikko | |
|
Jag tror inte det fsktist. //Alpina// |
|
mag |
Volvos B21ET kolvar som är smidda mahle skall passa rakt av i BMW 2.0 kostar ca 500:- st nya. Är inte BMW orginal smidda ? //Magnus |
MIRRE75 |
Kör på 84:ans eller 85:ans modell, för det har dom!! Mirre |
|
b21 et kolvar lär ju inte passa i en 6a på 2l |
|
|
Boys det kan sitta två typer av kolvar i m20 2.0/2.3...Antingen MAHLE eller KS....O smidda e de nog inte.... |
|
|
vad menas egentligen med smidda? Varför e det bättre? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
BOGEYMAN |
Det skall vara smida grejer i 320 o 323 |
MIRRE75 |
Det står faktist så här: Vevstakar och kolvar Smidda stålvevstakar med utbytbara lagerskålar av treskiktstyp, sidoförsatt lagrade i kolvarna. (Ur instruktionsbokens tekniska data 6-02) Det står faktist inte någonting om kolvarna men vad jag har sett så står det Mahle på kolvarna. Jag tror inte att Mahle kör med två versioner, helt onödigt! -Hellre gammal,risig och betald, än ny........- o/______\o OO=00=OO []¤-==-¤[] |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.