|
|
|
|---|---|
|
Bytte till sommarsulor igår, och såg då att sjävla fästplattan på skivan är tok rostig det gäller alla skivor runt om, ser ju inte bra, skall det vara så här?? Bilen har rullat 4000mil. Tackar | |
|
Stål är stål och det rostar även på en BMW.. Ett tunt lager fett kan bromsa processen något. Har man haft plåtfälgar på är det viktigt att skrapa anliggningsytan ren innan man monterar alu-fälgar som nyttjar hela ytan till anliggning. |
|
|
Tack för svaret, kan man kanske måla ytan med tex hammarlack? Tackar |
|
|
Nej, ytan måste vara plan inom någon till några hundradels mm. Det fixar man inte med en målning. Det jag kan tänka mig är att man skickar nya skivor på elförzinkning och kromatering med 10-20µm tjocklek och sedan svarvar bort skiktet på friktionsytan för beläggen, men då är vi inne på en jobbig lösning ;) Bättre i så fall att måla alt utom anliggningsytor och friktionsyta. |
|
|
Och vad spelar det för roll att den är rostig när den enda gången du ser den är när du byter hjul? |
|
|
Det syns jätte väl, jag har 18" m-fälgar med ekrar så det syns välgigt bra. själva anläggningsytan struntar jag i för som du säger det syns ju endats om du plockar bort fälgen. Själva skivan är inte rostig, utan själv centrumet på skivan. Men som Anders -72 skriver man får måla, "hammarlack" borde göra susen. Tackar |
|
| Vad du än gör måla inte anläggningsytan! | |
|
Nej nej självklart inte, men tack tipset. Tycker bara att det ser så risigt ut när bilen nästan e ny. Tackar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.