|
|
|
|---|---|
|
Efter lång tids lidande kastade jag mina Rft däck förra veckan och lade på "vanliga" däck - vilken skillnad! - helt ny bil! inget buller ingen spårning, nu går den som en dröm. Med Rft fick man sitta på helspänn och parera hela tiden, nu avslappnad bekväm tyst körning. Den kanske känns lite "mjukare" nu, känns inte lika "sportig" som tidigare om nu en 320 d kan vara sportig? Summa sumarum ett lyft! | |
|
Jag ska väl erkänna att mina Bridgestone RFT 19" däck som sitter på min E92 är bättre än förväntat. Man har läst om spårig bil och bullrigt - men nä. Inte i min bil iallafall. Så jag är helnöjd =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Har inte själv kört med RFT-däck men min granne som tidigare hade en E60 sa att när dom var nya så hade han inget direkt att anmärka på dom men efterhand dom slets blev dom betydligt bullrigare och mer spårkänliga än vad standarddäck blir vid slitage. Nu har väl den senaste generationens RFT blivit bättre på dessa punkter men fortfarande hör man fler som är missnöjda än de som är nöjda. ___ //Ulf |
|
|
Har samma hjul som NiKeMaN monterat. Dom är absolut inte spåriga. |
|
|
Det verkar som det varierar från bil till bil och vilket däckfabrikat/dimension och kanske vilken "årsmodell" på däcken det är. Mina sommar Rft var aldrig bra och blev med tid sämre och sämre, däremot är mina Rft vinter däck helt utan anmärkning. |
|
|
Nikeman: skam vore annat med den bilen ;) hoppas den går bra! //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.