|
|
|
|---|---|
| hej måste jag ta av batterikabeln om jag gör något i bilen?tex tar bort en strålkastare går den att starta som vanligt sen?? Ge mig ett råd | |
|
Ne de måste du inte göra ///Micke M5:an Länk |
|
| vilka saker måste man det för | |
|
De finns väldigt många saker som man gör med bilen som man inte behöver lossa batteriet. Skriv va du tänker göra istället så är de lättare att svara :) Mvh Simon |
|
| byta strålk,stolar,montera larm, ja det är väl detta just nu | |
|
För att byta stålkastare och stolar behöver du normalt inte ta bort batteri. De är bara att sticka i och ur kontakter. Men om du ska börja skarva sladdar bör de vara strömlöst. Lika så när larmet ska kopplas in är de bra om de är strömlöst.. mvh Simon |
|
| ok mycket tack! Ladda batt är ej heller någon fara med poler på | |
|
De går ladda med polerna på men då bör du sätta minus på jord. /simon |
|
| bra vad kan hända annars för jag har gjort så med - på battpol | |
|
För att byta stolar bör du lossa minuskabeln, det finns nämlgen sensorer till airbagsystemet som kan tända lampan om man gör på fel sätt. Vid larmmontage kan också vara bra att lossa minuspolen, speciellt om man är osäker på vad man gör. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| jag har bara 4 kablar till h stol dom är väl till värme ? Hur funkar den som mäter om någon sitter där?airbag har jag i instrbrädan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.