AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
300

E30 M3

TR
73
TRY ME
M3 -88 Turbo
Har precis salt min M5:a och ar javligt sugen pa en M3:a men har lite fragor angende bilen.

Stammer det att bilsports specialforsakring inte tar M3:an aven om den ar aldre an 15 ar?

Ar den i en hogre forsakringsklass an M5 -91?

Har agt en tidigare men en valdigt kort tid pga av motorras:( sa jag fick aldrig tillfalle att riktgt kora bilen. Ar vaghallningen sa pass bra att den uppvager den mindre motorn? Alla sager att den ar hur kul som helst att kora pa bana men hur star den sig mot tex E36 m3 eller en Impreza pa bana?

Da min forra motor rasade sa ar jag av naturlig anledning lite suspekt mot motorn, ar den hallbar eller ar den valdigt skor? Om man tex belastar den till 220-225hk, ar den fortfarande palitlig?

Manga fragor men ar valdigt tacksam for svar,

MVH

Christopher
Lasseman3
Tjena!
Bilsport & Mc ej emot M3:or (oavsett ålder) förutom cabrio. I november kommer dom att ompröva beslutet på M3 E30.
Jag har försäkrat min M3 E30 hos Länsförsäkringar för 1330 kr/år. Det är då en helförsäkring med:
-max 500 mil/år
-krav på bruksbil
-märkta rutor
-rattkrycka
-brandsläckare
-dold strömbrytare alt. larm
-godkänt garage för max 4 bilar

Den goda väghållningen är till stor del pga den lätta hårdtrimmade fyran. Bilen känns enormt lätt och trevlig att hantera.

Frågan om hållbarheten grundar jag enbart på bekantas erfarenheter som säger att motor och låda är svåra att ta död på...

Lycka till, du kommer inte bli besviken (om den funkar som den ska...)!
Mvh /Lasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.