|
|
|
|---|---|
PIST OFF |
Bytte termostat ida på 528:an.Innan dess blev den alltid varm inne i stan.Men på motorväg och landsväg va den alltid under mitten.Men iaf.Bytte termostateno lät bilen gå varm.Luftade av den.Då började tempen gå ner till normalläge.Lät den gå på tomgång en stund.Så fort den ville över normalläget så gasa och tempen gick ner till normal.1timme senare skulle jag ut på stan.Efter 5minuters körning i stan och ett par rödljus så gick tempen upp igen.Kan de vara något kabel glapp??misstänkte först fläktkopplingen.Men efter termostat bytet så funka. |
|
Hej Jag skulle kolla två saker, först om det verkligen är tillräckligt med kylarvatten. Pumpen kan ha svårt att dra runt vattnet på tomgång om det är för lågt. Jag vet inte om du har ett slutet system på den bilen, men om, så bör du även kolla att du luftat det riktigt. Är systemet luftat och du har tillräckligt med vatten så kan det vara vattenpumpen som är dålig. Nu kan jag inte denna motor så bra, men på vissa typer av vattenpumpar kan rotorbladen i pumpen rosta bort (de "krymper") och det minskar prestandan. Dessa fel ter sig ofta precis som du beskrivit, nämligen att på tomgång blir det för varmt, men om du varvar upp motorn, eller ännu hellre kör i fart, är det inget problem. Kolla så du inte har en liten läcka i pumpen, detta skvallrar om att pumpen måste bytas. Always Diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.