|
|
|
|---|---|
|
Jag upplever att förarstolen är aningen felriktad. Dvs om man skulle dra en centrumlinje från stolen skulle den inte gå rakt mot rattens centrum utan till vänster om denna. Kan det vara så att min stol är felinriktad eller är den bara alltför sliten? Bilen har endast gått ca 10000mil och stolarna är sportstolar. Om den är felriktad, går den att "rikta om"? Felet är inte stort och det märks knappt men pga några måtttagningar i kupén insåg jag att stolen måste vara lite sned. :/ | |
|
Om du skruvar loss stolen från bilen så kan man manuellt justera själva skenorna som stolen åker på, dock kan/bör man inte skruva för mycket eftersom du då inte kan montera stolen igen eftersom skruvhålen inte passar längre. //Daniel |
|
|
Det sätt som jag tänker på att du kan "rikta" stolen på är genom att flytta dom hållare som snurrar på gängstaven i stolsunderedet. Om det är detta som är fallet hos dig vet jag inte, men det är en tänkbar lösning. Dra ur sätet ur, bilen Länk Lossa på gängstaven Länk Så här ser gängstaven ut urdragen Länk Där ser du också dom hållare som du kan gänga åt olika håll vilket leder till att stolen röra sig längs skenorna. Är hållarna inte på samma avstånd så kommer stolen att vara aningen skev. Kan vara så att tidigare ägare kanske bytt bussningar i hållarna och inte gängat på hållarna tillräckligt noga. Symptomet är i så fall att stolen är skev även om hålen i skenorna till bulthålen i golvet är centrerade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.