|
|
|
|---|---|
|
Var och provade en Z3 1.8 från -96. Verkar vara i väldigt fint skick och 14 000 mil på mätaren. Dock så lös airbaglampan och så tyckte jag att 5:ans växel var så kortslagig och samtidigt trög. De var så kort steg in i 5:an så man blev förvånad om man fått i växeln. Man ville pressa in den mer. Men den var redan i. Är 5:an kortslagig på Z3? De verkar märkligt tycker jag om de vore de. Airbaglampan lös enligt säljaren för att de var "glapp". Men jag vet ju att många ägare av BMW har haft problem med airbagsensorerna i sittdynerna. Nu var de förarsätet som hade problem. Han sa de skulle kosta 1800 kr att åtgärda. | |
|
Hej! Växellådorna på Z3 är inga sladdriga lådor, det är ganska korta distinkta slag men 5:an ska ju inte gå trögare att få i än andra växlar och inte heller med mindre slag. Vad gäller förarstolen så har den inte ha någon sensor i sittdynan, så om det är fel vid vänster stol så är det förmodligen glapp i kontakter till bältessträckaren. För att komma åt kontakterna (det är två under stolen) så måste stolen lossas och plockas ur bilen. Detta är enkelt den sitter bara med fyra bult plus en för att lossa bältet. GOOD LUCK! Hasse Z3 |
|
|
Det fanns en SI från BMW på att vissa lådor hade problem med just femmans växel, åtegärden var ganska omfattande men vad jag kommer ihåg så gällde det bara M modellens växellådor. Kanske skall kolla med BMW först särskilt som det gäller första årgången av Z3. Eller så är det bara länkaget som behöver en justering.... /PG |
|
|
Upplever inte 5:a som speciellt sladdrig, däremot kärvar 1:an, eller går trögt att lägga i. Är det vanligt på Z3:an ? Har bara haft min -00 i två veckor men njutit varenda dag även om man får ta i för att få in 1:an |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.