|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har kopplat in check engine lampan enligt mektipset här på autopower.. lampan lyser när man vrider på tändningen och slocknar när man startar bilen.. men när ja vrider på tändningen å trampar gasen i botten 5 gånger så börjar den inte blinka ut några felkoder´.. vad kan det bero på? har suttit å trampat tills ja inte orkat nå mera :P haha Hoppas nån här vet något om detta?? | |
| Det finns väl inga felkoder satta.:)) | |
|
Det är lite takt känsla som gäller, men det är inte så svårt! Har du problem med bilen? det kan vara trottelpontiometern och switchen som inte fungerar. Lars |
|
| okej men som jag förstått det när jag suttit här å läst så ska den blinka ut en kod om allt är OK också.. eller har jag missförstått det hela? händer det ingenting om allt är som det ska eller? | |
|
Du har förståt rätt! den blinkar ut en kod även om det är OK. Du har bara ett försök efter att du har slagit på tändningen sedan måste du slå av och på tändningen. man har ca 10 sek att trycka ner pedalen 5ggr sedan väntar man några sekunder och kodderna blinkas ut. Lars |
|
| okej då blir det att fortsätta trampa imorgon då.. haha | |
| Nu fick jag det att funka, hade inte rätt känsla innan.. fick fram 1444 så allt är grönt då om ja förstått det rätt? men vad ja inte förstår är att ska man inte räkna första blinket? | |
|
Hej igen.. skriver här igen istället för att göra en ny tråd.. Det är så här att jag fick en fel kod häromdagen som visade 1222 och som jag förstår det så är det lambdan som är trasig? Men då idag när jag körde bilen så visar den inte något fel alls.. Kan det vara så att lambdan håller på att gå sönder eller? MVH |
|
| Jag lyckades få lampan att blinka idag, men min blinkar inte i koder utan i morse :P kort lång kort lång osv tills jag vrider av nyckeln, vad betyder det?? | |
| min blinkar oxå morsekoder :( hjälp.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.