|
|
|
|---|---|
|
Där mailade en kille idag från ett företag som hette "Interperial funding AB" och ville köpa min bil. Nån som hört något om detta företag? Seriöst/Oseriöst? Låg tydligen i Göteborg. Googla det och fick fram att det var ett nystartat företag som : Verksamhet: Bolaget ska bedriva handel med sportartiklar och bilar. Förvalta värdepapper och fastigheter samt därmed förenlig verksamhet. Man kan ju inte vara nog försiktig idag... Har ringt typ 4 skojare redan på bilen. Bättre en tia i näven än en tjuga i foten. | |
| Man ska vara kall när det gäller sånt, man vet aldrig, antlingen byta in hos bilhandlare eller sälja till privatperson..tror inte att det finns någon som inte har stött på fifflare vid färsäljning av sina bilar...sen att det mailas istället för samtal tyder på oseriöst enligt mig,...men man vet aldrig som sagt.. | |
|
Jag hör ALLA mina varningsklockor klämta!!. Ha is i magen och sälj till en seriös köpare istället så blir alla lyckliga... /L |
|
|
Förvisso ett AB men som sagt nystartat. Mitt tips är att om du ska låta ett bilföretag sälja bilen gör det via en etablerad "välkänd" firma som har bra referenser som backup. Oftast är det lättare att sälja bilar över 100kkr via en bra bilfirma för det ligger i "bilköparpsykologin" att handlare ger garantier osv osv. Lycka till! Mvh Asken |
|
|
Om du säljer bilen spelar det ingen roll. Byt bilen mot pengarna och bli glad! Gäller det förmedling skulle jag endast använda mig av välrenomerade firmor och aldrig en firma som måste ringa upp säljare för att hitta uppdragen. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Vill dom köpa bilen är det bara att tacka och bocka. Vill dom förmedla bilen skulle jag nog dra öronen åt mig. Framförallt om dom måste ringa runt och leta objekt, hur många känner då till att firman finns? | |
|
Cash is king! Gör inga andra affärer när det gäller bilen. Danjel Min bil: Länk |
|
|
Köpte en begagnad BMW av dem 3 år efter senaste inlägget. Fick ett schyst bemötande och hade hela tiden bra kontakt med försäljaren. Känner att jag fick en bra bil till ett rättvist pris. Fick själklart även garanti och alla papper och sådant som man ska få vid bilköp. 7 månader senare har jag ännu inte hittat något att klaga på och jag ångrar inte köpet. |
|
|
Nämen, en nyreggad användare som direkt dyker upp till firmans försvar. Har man ju aldrig sett förut. Påstår däremot inte att det är nåt knas med firman. Har inte hört nåt om det i alla fall. Men som sagt, cash mot bil. Aldrig nån förmedling. ------- //Lövet |
|
|
Hehe, direkt och direkt - det tog 3 år! Han reggade sig 7 minuter innan han postade. Det var väl den tiden det tog att skriva inlägget, antar jag. Hur kom man på detta? Googlade de på sitt företagsnamn och hittade en gammal bortglömd tråd och tänkte "Där är några totalt omedvetna stackare utan källkritik. Låt oss skriva något bra om oss själva så lämnar de över sina bilar till oss!" :-D _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Nej, mitt inlägg var äkta. Skriver nu då jag precis fått ett julkort från killen som äger företaget och frågar om jag är nöjd. Det är jag. Mycket. Tråkigt att vissa väljer att misstro alla och allting. |
|
|
Vad är problemet? Om han vill köpa och bjuder rimligt, sälj! Självklart gäller regel 1A som alltid vid bilaffärer, inga pengar, ingen bil. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Ett företag som säljer importerade bilar som svensksålda, är inte seriösa. Enligt annons: Mercedes-Benz E 500 Kombi /Amg-look/Avantgarde/ Årsmodell: 2004 Reg.nr: XPZ005 Svensksåld. Länk Enligt Transportstyrelsen: Fordonsår: 2003 Fordonsstatus: I trafik (2010-12-30) Privatimport: Ja Antal ägare: 3 Yrkesmässig trafik: Nej I trafik första gången i Sverige: 2009-12-16 Tyvärr så är detta inget misstag, utan ett regelbundet förfarande. |
|
| Det står visserligen en förklaring till detta i annonsen, en förklaring som låter trovärdig men som förstås kan kollas upp av en köpare. | |
|
Köpte min förra 330xd -07 på denna firman i juni -09. Inget fel på den bilen och säljaren verkade trovärdig. Har dock inte gjort fler affärer med honom eller hört talas om firman på annat sätt och skulle inte "gå i god" för honom/firman. Vad som är lustigt rent allmänt är att alla jäkla småfirmor som i princip är enmansföretag på fickan marknadsför sig som "vi" hit och dit. Förstår mycket väl att det skall låta som att firman är större än vad den är, men för mig minskar bara trovärdigheten... MVH Christofer |
|
|
De har ju världens största hall med högt i tak :-) Ha deT |
|
|
Hej! Gammal tråd men jag har också köpt en BMW av denna firman för några år sedan och har inget att klaga på. Trevlig och kunnig säljare och jag var mycket nöjd med bilen i min ägo. Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.