AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
816

Problem med felmeddelanden och lås på E34

bm
4
bmwtorsk
Bmw 540ia 1995
Har en bmw 540ia 1995a Färdatorn säger att de är någe med back tail light och något mer om "rsg ,rsd" eller dylikt men allt på bilen funkar inga trasiga lampor eller dylikt så undrar om någon annan stött på det problemet vad det kan vara och framför allt Hur ja åtgärdar det. sen tänkte ja med höra mina Nycklar jag har till bilen beter sig lite skumt när man ska låsa bilen och larma så vägrar dom till o från och jag har bytt batterier så frågan är vad det kan vara med och framför allt vad man gör för o fixa det

jättetacksam för all hjälp

/bmwtorsk :D
th
11
theViking2007
525i Touring -95
Har du drag på bilen? Om du har det så är det troligen där felet ligger kan vara ett spänningsproblem att den som monterat draget dragit (tjuvar) som ger fel belastning på elsystemet el att du har kanske en kortis i dragkontakten. Kolla kabelstammen till draget och smörj upp dragkontakten kolla om någon jordkabel lossnat.

Problemet med nycklarna kan vara lite svårare bilen är en -95á så all el har inte samma spänning som när bilen var ny så det bästa är att kolla med en verkstad om du inte kan själv kolla spänningen i mottagaren i bilen.

bm
4
bmwtorsk
Bmw 540ia 1995
tjena jätteskysst för infon ja var på bmw i hackefors "linköping" och frågade dom trodde att själva knappen hade fastnat och den lilla sprinten eller vad man säger som låser knappen hade vänt sig åt andra hållet men man vet ju aldrig inte skoj o behöva borra upp låset då det inte är fällbara säten i den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.