|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har blivit dags att inhandla sommarfälgar. Min far har en 645 cab som ska få lite större och finare hjul. Han började kolla på 20" men det fick jag honom snabbt att inse att det är för litet.. Har sett vissa nya 7 serie med 22" och det är något i den stilen han vill ha. Men efter att ha ringt runt och kollat om 22" verkligen går på så har ett par sagt att det blir för stort. Medan man på vissa sidor kan hitta just 22" som påstås passa Bmw 645.. Någon som vet eller har erfarenhet ifall det går att få på 22" på E64an ? | |
|
Det har rullat en 645cab med 21" Breyton här hemma i Luleå tidigare... skitsnygg kärra! /M ///Magnus |
|
|
Jo att 21" passar det vet jag.. Frågan är om det är så stor skillnad på 21 och 22 ? har sett flera bilder på 6 serien med 22" fälgar. Endå så påstår en verkstad som vi ringt till att för att 22" ska passa måste hjulhusen byggas om. Dock låter det lite underligt. Någon som har erfarenhet ? |
|
|
Jämför hjulens diameter här: Länk ///Magnus |
|
|
Här finns några 6:or med 22" Länk Länk Org-dimensioner: Fälgbredd 8 tum, däck 245/45 R18W. ///Magnus |
|
|
Tack så mycket för svaren! Enligt filen jag fick för beräkningen verkar det fungera med 22" fälgar och 25 i profil.. Som det står ska det vara inom + - 5% och det är det. Då återstår det bara om hjulhusen är så pass stora. Det var till stor hjälp iallafall, så nu kanske det går att övertala till 22" heh.. Efter att ha sett 22" på 6 serien så känns 20" mycket mindre heh.. |
|
| Blev slutligen ett par 21" Ac schnitzer som köptes.. Blir nog bra det också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.