|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har en 520i M20 1990 som helt plötsligt har börjat falsklarma, den har originallarmet från bmw. Går det att på nått sätt läsa ut vilken sensor som den triggar på ? Eller vanliga fel-punkter. Batteriet är helt nytt så är inget problem med låg spänningsnivå. | |
|
Kolla huvlåset eller dörrarna, genom att rycka och trycka lite på dem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har varit och tryckt och pressat lite, dock inte lyckats framkalla någon larmning på det sättet. Dock satte det igång ca 5 minuter efter jag lämnat bilen..:) Verkar tyvärr finnas väldigt lite information om larmen, nu är det ju en gammal bil och det jag mest kanske saknar är att kunna "dead-locka" dörrarna, borde ju försvåra lite för potentiella tjuvar iaf. |
|
|
Har fortfarande problem med att bilen falsklarmar, finns det något bra sätt att felsöka detta på ? Mest irriterande jag bara kan låsa bilen "halvt" och den inte går ner i deadlock. Alla tips uppskattas ! |
|
| Jordkabeln fram i huven var av på min och det gjorde så den utlöste larmet, bytte den så försvann problemet, den satt fram vid huv fästet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.