|
|
|
|---|---|
|
Va nyss inne på castrols sida där dom har listor för rekomenderade oljor till resp bilmodell. Ska byta vxl.lådsolja + bakaxelolja. Till frågan...dom rekomenderar castrol SAF-XJ rakt av,alltså den oljan med högre viskotet för versioner med diffbroms..sen finns de även SAF-XO för dom utan diffbroms.. Va helt säker att jag skulle ha XO-varianten innan jag såg detta.. Rätta mig om jag har fel nu,för visst blev inte diffbroms standard på 328:orna? Om de nu blev de borde de ju inte vart för en efter -96?! | |
| Nej diffbroms har väl alltid varit ett tillval. | |
|
Som jag trodde...då handlar de alltså bara om lite missvisande information från castrols sida? Hur ser man om man har diffbroms eller inte? annars är de väl bara att ringa bmw och fråga,de lär ju stå i deras data. |
|
|
Har du antispinn? Flåklypa |
|
|
Nej... Har man alltid diffbroms om man har antispinn, och har man inte antispinn så har man ingen diffbroms? |
|
|
Har du antispinn så finns ingen diffbroms iaf, så det ser inte omöjligt ut för dig iaf. Flåklypa |
|
| Det stämmer att diffbroms aldrig gick att kombinera med ASC+T. Detta var väl också en anledning till att just ASC+T aldrig gick att få till M3? | |
|
okej..va helt fel ute där :) Men man borde ju kunna se de på något sätt om man har de eller ej? vore skönt att veta innan man köper olja.. Sen vore de ju väldigt trevligt om man har de fast man trott inte trott de :) |
|
|
haha...blev lite fel där i slutet av texten :) Mena att de skulle vara väldigt trevligt att få reda på att man har diffbroms fast man trott att man inte hade det.. |
|
|
Hissa upp ena sidan och snurra hjulet för hand. Går det trögt = diffbroms. Går det lätt = ingen diffbroms. Flåklypa |
|
|
Okej..de ska jag prova i morgon! Tack så mycket för svaren. |
|
|
ett roligare alternativ är att göra en liten burnis o räkna antalet lakrisremmar 1 rem= ingen diffbroms 2 remmar =diffbroms Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Va ute igår och kolla,tyckte hjulen va rätt trökt i 3/4 av ett varv, medan typ 1/4 gick ganska lätt..va ingen bromsskiva som tog i eller så. Johan: Är inte alls säkert att bilen har diffbroms bara för att den lindar på båda hjulen..har både sett och ägt bilar som lindar på båda fast de inte finns diffbroms. |
|
|
Hissa upp både hjulen samtidigt då och snurra ett av dom, snurrar det andra åt samma håll så bromsar den. Snurrar det inte över huvudtaget så är det en vanlig diff |
|
|
Annars så kan man kolla upp detta genom utrustningskoderna som man kan få via BMW. Eller så kan man kolla om det sitter en lapp under baksätet med endel koder på. Hittar du kod 209 bland dessa så har du diffbroms. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.