AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
535

klonk vid växling + annat konstigt ljud i E30...

hedlund
Har ett klonkande som kommer vid växlingar o liknande. Kan det ha ngt ihop med ett annat ljud: när jag släpper gasen så låter det som ett bromsbelägg skulle vara liiite nerslitet o gå metall mot metall.. men belägg/handbromsbackar e helt OK!
Kan det vara ngt stödlager till kardan eller???
HJÄÄÄÄLP det rör sej om en e30 324TD Touring -92 med 18000 mil på mätaren...

Varför åka med en liten motor som suger, när man kan åka en diesel6a med stressfläkt..........
Visa användare
64
bushman
323i-83
Det är troligtvis i bakaxeldiffen som du har ljudet, hade så att när jag växlade så dunkade det till i hela bilen, bytte sedan diffklump och då försvann det, ett ganska vanligt fel tror jag. Det går ju att renovera också, men det blir nog nästan lika dyrt. Har några kompisar som hade samma problem, dom bytte olja till en dyrare typ Mobil 1, och då försvann det för dom, men det funkar bar om det inte gått så långt.
Hoppas att det löser sej.

bushman
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
en kompis till mig hade det problemet! när vi öppnade hans diff så hade själva diffhuset gått av!

Ska det vara på det viset?!
Du kan innan du byter bakaxelklump kolla om bakvagnsbussningarna är slut, är dessa dåliga så kan det klonka från bakvagnen.

///Boooze

BMW Club Finland #2046
ph
188
philip222
Volvo XC70 -15
Golf GTi -08
Japp, kan vara silentblocken, när det gäller klonkandet. Bytte mina igår, och mina klonk + oljud är helt borta. Bilen blev riktigt stabil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.