|
|
|
|---|---|
|
Tja, jag skulle behöva lite hjälp utav er som är lite bättre på skruvandet, och det tekniska av bmw motorerna, det är så att jag har funderat ett bra tag på att smälla in en turbo ( eller 2) i min 328. helst 2, en som startar på ett varvtal o en på ett senare, då över till frågorna 1. Är det möjligt tror ni? 2 turbos på olika varvtal? 2. hur går det med insprutningen o sånt om en turbo kommer i, är det nått man måste göra där? typ slänga i andra spridare med större flöde? 3. luftmängs givaren/mätaren, är det något där man måste ta hänsyn till, antar att luftflödet ändras en hel del om T sätts i. 4. håller blocket? tänk då på att bara för att det är trimmat, så behöver jag juh inte köra som en dåre hela tiden, alltså köra lite lagom, men ändåså ha möjligheten 5. säg gärna till om det är nått mer jag behöver tänka på om jag glömt nått, eller ge gärna tips och information, tack på förhand/ jimmy | |
|
1. Ja det är fullt möjligt. Jag skulle kunna tänka mig ett spjäll som öppnas vid ett valt varvtal och släpper över avgaserna till det andra aggregatet. 2. Ja du måste troligtvis ha större spridare om du slänger i en turbo. 3. Du måste ta hänsyn till luftmängdsgivaren. 4. Om du trimmar och inte utnyttjar effekten så håller blocket, en helt korrekt bedömming. 5. Du verkar ha täckt in det mesta! Lycka till! //K |
|
|
Hej! Alltid kul med överladdat, men varför två? Som du beskriver ditt framtida användande av grejerna så spar du en helvetes massa strul och framförallt pengar på att köpa/tigga ihop rätt prylar för EN turbo, och ändå ha pulver så det räcker.. Det finns gott om trådar här om sånt och hittar du inget intressant, försök här: Länk Två aggregat fungerar som en tvåstegsraket förenklat sagt. Det förekommer inte vad jag vet iaf, nån styrning av avgaser till turbos via nån sorts spjäll. (I rena racing sammanhang isf) Det brukar vara så att ett mindre sköter det tidiga laddet och ett större som tar vid. Anyway, hoppas det går i lås! Mvh. //Johan Har man effekt, behövs ingen finish. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.