|
|
|
|---|---|
|
Hej har nyss tagit ut besten ur idet, och satt på nya gummin bak, och så i dag på premiär turen till gävle för att handla lite med tjejen, så vart jag alldeles svetig rent ut sagt av att försöka hålla bilen rakt på vägen, hade inga sådan symtomer föra året, så min fråga är kan de vara dom nya falken däcken bak, eller har bussningarna i bakvagnen gett upp under förvaringen i vinter? Vad kostar de på ett ungefär att byta busningarna i bak exempelvis silentblocken med arbete? MVH en grinfärdig bmw ägare :( | |
|
Mycket troligt att det är däcken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Garanterat bussningarna i bakvagnen, kanske även dämparna. | |
| Nja några dämpare och fjädrar är de då inte, dom byttes runtom föra sommaren perf. | |
|
Jag tror faktiskt problemet ligger i däcken. |
|
|
Om du har samma dimension fram och bak så prova att skifta plats. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Troligen däcken, nya däck behöver ett par mil för att slita bort den första ytbeläggningen. Dessutom har de mycket högre profil än dina gamla slitna, det märker man också.. | |
| typiskt bmw 3serie... | |
|
Antingen däcken eller bussningarna eller båda det kan gå från att bussingarna känns helt ok till att det känns som det ålar sig riktigt snabbt. När jag bytte från vitner till sommar däck på min 328 så kom ålandet som ett brev på posten samma stund jag rullade ut från parkeringen direkt efter bytet!! Med samma 328 så var även färden hem från däckfirman med 4 nya sommardäck på lite vinglig ungefär samma symtom faktiskt.... Be någon bmw kännare klämma lite på bussningarna om de är dåliga dem sitter bra till för att kolla det. Kostnad runt 1500 kr om jag minns rätt för byte av dem. Mpower |
|
|
Min är likadan. Bytte till Pirelli P Zero Rosso och bilen vandrar skjut mycket i bakvagnen. Jag vet att det beror på däcken eftersom jag upplevt samma sak med flera nya däck i bak men jag är också i behov att byta bussningarna. Flåklypa |
|
| Om du har olika sort/fabrikat på bak och framdäcken kan det bli så på m3 e36. Har varit med om det själv. Michelin fram och dunlop bak funkade inte alls. Fick köpa dunlop fram också, då fungerade det igen. | |
|
Högst sannolikt att det är däcken. När jag bytade till falkendäck på min gamla vr6:a så ålade den sig också otroligt mycket, så jag bytade tillbaka till goodyear F1 som jag hade från början och då slutade det oroliga beteendet direkt. Fabio |
|
|
Hej! Kan vara detta fel som jag hade. Att fälgarna INTE är centrerade på navet!! Kolla så du har centreringsringen på plats på insidan av fälgen?? Annars är det till att dra hjulbultarna extremt exakt så fälgen är centrerad mot navet. Mitt fel satt i fram och felet kändes i bakvagnen därav jag trodde att det var bussningarna i bak, men icke!! Lycka till... .............................. E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg |
|
|
Prova att ändra lufttryck... lufttrycket gör otroligt mycket och med rätt lufttryck för det specifika däcket så får man dom flesta däcken att kännas bra eller iaf helt okej. Jag brukar få labba med lufttrycket i 2 veckor innan jag är helt nöjd. /Magnus www.snajdarn.se Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
Kan bli så om man blandar V mönstrade däck med vanliga. Kan även bli så om man blandar däck som har hård respektive mjuk stomme. Bör även slå ett öga på cilentblocken, är dom lite slitna så gör det saken 10 ggr värre. Är 100% säker på att du blir av med det om du monterar samma däck fram. In God we trust, All others pay cash/// |
|
| okej tack för svaren grabbar, men tror jag ska pröva en snabb lösning, för orkar inte köpa nya gummin i gen, tar helt enkelt och låser fast den i dag efter jobbet och tar bort oönska gummi mängd ;) ha ha snabb lösning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.