AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
29.392

M5 e39 specialmappad

Sida 2 av 3
Jo
68
JockeJK
BMW M5-99
vad är meningen med att den minns läget?.
och hur gör man för att få igång den featuren.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Gti-mannen skrev: "Hade varit kul att se Big Tom-RS4 och M5an.Ser ut som att det är samma avstånd mellan bilarna som det var när M3 körde mot RS4-an.."

Ja, jag väntar fortfarande på den duellen. Jag tycker det skulle vara riktigt intressant att se hur ett rejs mellan en chippad M5 e39 och en chippad RS4 b5 skulle sluta... (och säkerligen många andra också!)

// Thomas
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Big Tom RS4
Helt ointressant för min del, tar istället ett rejs mot den där 500hk dalbäck rs4 det skulle vara mera intressant att sätta den på plats med en gång eftersom han har lite mera hk än din :)
Ja det var ganska stor skillnad på det sista videoklippet med och utan knappen intryckt!! M5 verkar vara ganska mycket snabbare än M3 när väl sportknappen är intryckt ser det ut som. Vad väger en M5 E39?

..............................
E55 AMG: www.photobucket.com/albums/y157/abalonee/E55AMG206.jpg
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Just nu så är det ganska stor skillnad men i övrigt så är inte M5 speciellt snabbare emot M3 när de är helt orginala. I vissa fall så ska M3 vara snabbare.

Min väger ca 1850kg med mig i bilen och halvtank bensin.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Ju högre fart,desto bättre för m5e39 vs m3e46..M3an är inte snabbare!
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Bianca
Njaaaa håller inte riktigt me där, vi säger en ganska välutrustad M5 som väger ca 1900kg kommer nog förlora mot en halvnaken M3 SMGII
Men vem kör över 110km/h egentligen för att veta att M5 är snabbare ju högre fart :)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Monster Femma: ---> Helt ointressant...??? Så lät det INTE för ca 1 år sedan på STCS. :-)

Skulle jag ha ägt den Dahlbäcktrimmade 500-hästars RS4:an så hade jag tyvärr varit grymt missnöjd, eftersom den faktist visat sig prestera sämre tider än vad min fjolltrimmade dito gjort...

// Thomas
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
500hk är 500hk sen om man är missnöjd är en annan sak. som sagt lägg på ordentliga rekommenderade däck på bilen så kan vi köra :) 500hk dälbäck har ju det iaf,

varför skulle han som äger dälbäck 500hk rs4 vara missnöjd när den presterar 0-100 på 4sek och 100-200 på strax under 10sek. vet ej, har jag missat nått.

som sagt du är snabbre, du borde vara snabbare och du måste bara vara snabbare för jag skulle vara mycket missnöjd om du nu inte var det :)

NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Big Tom RS4 Vs. monster Femmas bil.

Ni bor väll i samma stad?
De e bare å åk!

Berätta sen hur det gick, filma gärna också ;)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Så om jag fixar fram en originaluppsättning hjul (255/35-18"), istället för min nuvarande uppsättning (235/30-20") så kör du??

Ang tiderna på 500-hästars bilen, så gjorde den 0-100 km/h på 4,4 s (samma som min), och 100-200 km/h på 9,7 s (min gör det på 9,4 s). Allt uppmätt med Race Logic.
Jag anser att tiderna är tiderna är under all kritik, eftersom bilen är påkostad grymt mycket pengar!

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tyvärr så tror jag dessutom att originalhjulen är ändå mer positivt för prestandan för min del... ;)

// Thomas
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
På vissa låter det som om dem kör en PAGANI ZONDA F vem bryr sig om man är snabbare en eller två billängder, när det är såna små marginaler tycker jag iaf att det är ganska jämna bilar.
Huvudsaken är att man är nöjd själv med bilen.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Big Tom RS4
Som sagt du borde vara snabbare för jag kan inte matcha dina otroliga tider. Sen att du har bättre tider än en 500hk rs4 det är lite konstigt också.
Även om du vinner så ger jag dig max 1 billängd :)

Varför kör du inte med orginal däckbredd om du tror att den ska vara ännu snabbare?

Det finns väl andra M5or här runtom också som du kan köra mot.

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Varför kör jag inte med de prestandandavänligaste hjulen?
Ja, svaret på det är ju ganska enkelt; allt är inte bara prestanda min vän, ett lite trevligare yttre kan ju också var kul ibland (Jag VET för övrigt exakt hur mycket jag förlorar på att rulla på mina 20"-are monterade, men tycker ändå det är värt varenda förlorad meter/sekund...) ;-)

Och visst finns det säkert andra M5:or här i traktrerna, men eftersom det varit så mycket fokus på just "din bil" vs "min", så vore det intressant att se utgången av det rejset...!

Men eftersom att du av någon förunderlig anledning inte vill prova, så skall jag därför inte tjata mer på dig. :-)

Ha det bra!

// Thomas
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Ja exakt ett trevligare yttre är just vad jag söker också, jag tycker din bil skulle vara mycket fetare om du hade orginalbredd åtmistone. Tänk dig själv om jag skulle montera 235/35-18 istället för de rekommenderade 275/35-18 hur fult hade det inte sätt ut på en M5a? :) jag kanske skulle vinna några hundradelar men det bjuder jag på för jag vill hellre ha fetare bak för prestanda har jag så det räcker ändå.

De ba åka ner till tågstation ikväll och se om det finns nån M5a, så de ba piska den hehe

Näää jag själv ska ut och piska "småmedels trimmade snabba saabar" :))

Men Monsterfemma, du vill inte köra mot Big Tom's RS4 för att han har smala däck och att du vet att du kommer bli ifrånkörd?? Har jag förstått det hela rätt då?
Jag menar det är ju bara bilar trots allt, om jag resonerade likadant så kan jag ju lika gärna ställa in mitt test mot din M5 eftersom den är snabbare. För jag menar, jag har ju redan kört jämt mot två andra M3 E46 med min E55 så där är jag nöjd och behöver inte bevisa mera. Jag ska iaf prova mot Big Tom's RS4 när tillfälle ges :-)
Och kanske hittar jag nån annan M5 E39 som vill prova även fast min redan innan är långsammare.

En annan sak, har ni testat köra på strippen? Där om nånstans kan man ju se vems bil som är snabbast om man kollar på slutfarten och skiter i tiden... Jag ska testa nu i sommar :-)

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
E55 AMG
Jäg ställer upp mot hela världens RS4or förrutom mot Big Toms :)) för så envis är jag.

Dig provar jag gärna mot om du ställer upp, ja det är självklart bara bilar det handlar om men vissa bara måste veta svaret hur ett rejs slutar och jag vill inte ge den njutningen vid det här tillfälle.

Näää nu ska jag slakta lite saabar :))

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
E55a jag tror du får stor stryk av en m3 e46 men det kanske är bara jag det ;)

Åka jämnt i ett spontant rejs mot en cab är inte en stor merrit.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.