AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.875

M-Tech II paket till E46

zE
63
zEr0
535i -91
Hej på er alla glada BMW ägare (Finns det några andra förrästen?)

Tänkte höra om nån vet vart man kan köpa M-Tech II paketet, och vad det kostar ungefär. Har inte hittat det någon stans, och det känns som om det är väldigt dyrt hos BMW.

/John
Menar du Aerodynamikpaketet? Det finns billigt till exempel här:
Länk

Menar du M-Sportpaketet så är det bättre att byta bil, det blir alldeles för dyrt att eftermontera.
zE
63
zEr0
535i -91
Det kan mycket väl vara Aerodynamikpaketet :P Syftar på kjolpaketet iallafall.
Såg att dom hade det på stylabilen, dock gick det ej att beställa.
Tack för länken, det var ju ganska billigt där ja! =) Du vet ej vad frakt m.m blir? (är inte så hajj på tyska)

/John
zE
63
zEr0
535i -91
Vad är det för skillnad på det du länkade till och detta?
Länk

Det står ju M och M II. Är det ena 2-dörrars och det andra 4-dörrars ?
Ja Stylabilen har haft, men jag länkade inte dit eftersom det tydligen inte går att beställa nu.

Ja precis, det du länkade till är för coupé/cabrio. Sen finns det för Touring också, tre varianter alltså. Sen finns alla tre för med eller utan PDC också.

Frakten kostar 139.90 EUR för en pall upp till 150 kilo, och mer än så väger nog inte de där bitarna. Levereras till din dörr. Jag har själv köpt fälgar därifrån.
zE
63
zEr0
535i -91
Ok, låter ju skit bra :P

En fråga bara, PDC och Back-varnare är det samma sak? För jag ska köpa en E46 Ci på onsdag, och han sa att det inte är PDC, men det sitter sånna sensorer där bak. Så ska jag beställa med eller utan PDC ?

/John
Ja PDC är det man kan kalla back-varnare. Kolla upp hur det kommer sig att bilen har PDC sensorer om den inte har resten. Stötfångaren kanske är bytt på grund av skada eller nått.

Sen är det ju bara att välja om du vill ha kvar sensorerna och fixa resten, eller om du vill skippa det helt.

Om du ska köpa därifrån så tänk också på att de säljer diffusorn separat (89.90 EUR), och att den finns i fyra varianter beroende på 4/6-cyl och med/utan dragkrok.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Synd att man inte kan bara beställa stötfångare fram.
Men det verkat vara ett seriöst företag iaf.
Hyfsade priser oxå runt 8000:- inkl frakt för hela M-Tech II paket!!

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Ngn som har ngn erfarenhet av passformen på stytun's M-Tech II font?

Länk

BMW M-POWER
zE
63
zEr0
535i -91
Den var ju billig iallafall =)

Vad är det igentligen som skiljer sedan/touring och cupe/cab ?
zE
63
zEr0
535i -91
Oj.. kom på att det var ju bara fronten :P

Adelson eller nån som vet. Aerodynamik paketet från salesafter, är det 100% komplett (inkl dimljus) förutom diffusern ?
Det står att dimljus och tillbehör ingår. Sen står det också att diffuser och bromsluftkanaler måste beställas separat. Diffusorn finns ju i shopen, men bromsluftkanalerna står det inte vad de kostar.

Skriv och fråga till udo.huehnlein@herrnleben.bmw-net.de Första gången jag skrev och frågade om produkter tog det lite tid att få svar, men sen när det gällde order svarade han skitfort. :-)
Det som skiljer mellan sedan/touring och cupe/cab är att sedan/touring har svarta lister och cupe/cab har inga lister.
zE
63
zEr0
535i -91
Ok. Du vet ej vart man kan köpa bromsluftkanalerna, hittar dom inte på aftersale...
Som jag tolkar det så ska man skriva att man vill ha bromsluftkanaler och ange sitt chassinummer när man beställer, så de har dem nog på Salesafter, bara det att de inte har dem upplagda i shopen. Annars är det väl bara att köpa på BMW här i Sverige, men fråga Udo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.