AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.340

Beställde fälgar fick fel bultstorlek!

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Hej!

Beställde Zito GTR4 fälgar komplett med däck från bythjul.com, dem skickade paketet till mig och fick även sats med bultar nya o fräsha.

Går ut för att byta fälgar till zito, plocker ut plåtfälgarna, trycker in Zito fälgarna, tar fram nya bultar, men dem bultarna är helt för alldelles för korta.... Ok tar mina gamla bultar från plåtisarna, även där funkar dem inte. Dem nya bultarna och dem gamla som jag hade har samma demension. Dem bultarna som jag provade med verkar inte stämma, dels tar dem i lacken på fälgen och dels är del för korta...

Vad kan ha hänt?, Kollade ET Storleken och det verkar ju rätt (35 som jag beställde).

Behöver gärna råd vore tacksam! Lägger upp två bilder tagna idag.

Länk
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det ser ut som om det är helt fel diameter på försänkningarna för bultarna. Vore de rätt kanske bultarna skulle nå igenom.
Skicka bilderna till bythjul och be dom åtgärda problemet snarast, helst genom att skicka nya och bekosta returfrakten på de felaktiga.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Men hallå!

SKruvarna ska ju sitta i de andra hålen, de som är i öppningen mellan ekrarna...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Oj vad fel de kan bli i iverns framfart =)
Gör som Erik W säger och se om det funkar bättre då =)

Mvh Markus
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
hehe självklart har jag gjort de av en dum anledning så tog jag bara ett valfri hål för just bildens skull... Somakt funkar inte i dem andra hålen, fick helt enkelt fel bult, ska väl antagligen ha bult med "smal huvud" så att den går lite längre in i hålen och sitter bra där. Då är frågan, hittar man sånt på div ställen i sthlm eller är det typ Zito ÅF handlare som bara kan få fram detta då det är Zito fälgar.

Hoppas på fler svar från er.
Tack!
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Ok. Blev lite svettig där ett tag ju =)
Be om att få skicka bultarna i retur så du kan få nya.

Mvh Markus
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Markus M3.

Bythjul är tydligen lite slarviga med tillbehör och sånt kan bero på högsäsong eller stort lager där folk plockar saker dem inte vet nåt om.

Men tack för alla svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.