AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.312

Hej Pojkar Lite frågor ang en 320ia coupe jag är skit sugen på..

Bilen är från 1993 och vad jag skulle kalla mint condition.

Den är inte våldsamt extra utrustad men har iaf..silver metallic.17" skit snygga fälgar
(vet inte vad dom heter men men rätt lik någon sorts BBS)

Den har nya michelin däck.(Och ingen hemsk tonårs styling med plast och färger hit och dit)all el men inte ac.

(det vill jag inte ha) och inget skinn(som jag inte heller vill ha)bilen har 2 ägare och har gått ca 11 000 mil
och känns som ny i allt.utom ett litet kluckande i höger bak som jag tror beror på ett löst stänk skydd,

(kan ju ha fel nu iofs) är rätt ny på bmw.Men höger bak stänk skydd är löst och skaver lite mot karossen.

det kluckar inte alltid utan bara vid stora och tvära gupp..kan det vara någon bussning eller är det bara stänkskyddet som låter tro?

Annars bär inte bilen mkt spår av användning trots sin ålder den känns mkt pigg läker inget och inget är trasigt vad jag kan se förutom lite sten skott på framrutan och det lösa stänkskyddet då.

Bilen har inte en enda brun fläck på sig inte ens under skärmarna eller i underredet eller skärmkanterna.
och ser som ny ut i motor utrymmet och i kofferten (tom när man plockar bort mattorna där inne)

den är även hel och fin invändigt.Den nuvarande ägaren har ägt bilen i ca 5 år.

Och enl han så står det 10 ägare på svensk bilprovnings papper men 2 på bmw´s data koll.

(han säljer den som en 10 ägars bil så inget lurendrejeiri Där)

Den rasslar inte ens när man kallstartar den trots hydraliska ventiler.automat lådan växlar otroligt mjukt i alla lägen och väg hållningen är skön och stötfri trots 45 profilade 17"

skicket säger defenitift att det är 2 ägare..bilen är verkligen otroligt fin och skadefri och norrlands körd.jag har kört många e36 cupe´r men denna är verkligen något specielt.

bilen känns som en 2000 tusen milare inget skrammlar inget är ur funktion (inte ens något stols knarr:D)

det enda är kluckandet vid höger bak som oroar mig.om det inte skulle vara stänk skyddet kan det bli våldsamt dyrt då tro?

Har alldrig varit speciellt bmw frälst men denna bil är bara gudomlig
jag är så fäst vid den här silver färgade saken så jag kan inte tänka klart:)

Låter som bakvagnsbussningarna som är på G, standard fel på 3-serien. Bussningarna håller ca 10 000mil. Kostar cirka 1500-2000kr/sida att fixa till.
okay det lät inte våldsamt dyrt tror nog jag köper den här bilen då:)

men om det inte skulle vara bussningen och endå vara stänk skyddet törs man köra vidare låt säga ett par månader utan att riskera att köra ihjäl sig själv eller total förstöra bilen pga av detta?:(

Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Välkommen!

Om det är de främre bärarms bussningarna bak, så är det inte speciellt farligt att köra bilen, men vid ett byte så rekomenderas en 4-hjulsmätning.. Är väl ett egentligen ett rätt vanligt "fel" på E36.

Lycka till med köpet!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jag skulle tro att det är övre stötdämparfästena som e kassa. Standardfel på E36 typ. Kostar nog oxå runt 1000 - 1500:- att fixa. Gör du arbetet själv (eller nån kompis) så kostar bussningen runt 250:-

Lycka till med köpet :)

// M.V.H. Daniel
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jag menar självklart bussningen som sitter på övre stötdämparfästet.

// M.V.H. Daniel
hej anna, har du ingen bild som man kan få bilen,, mvh
Ni
221
Nick3
318i-91
Är de en bil från norrbotten?
Bilen har gått i något som heter kalix nästan hela sitt liv eller en by utanför som jag inte vet namnet på och är såld på engbergs i luleå.
men nu är den min min min och bara min:)
och befinner sig i umeå i min ömma omvårdnad
bilder kommer senare om jag kan sluta köra dvs så jag kan få den på bild:)

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Helt riktigt, bilen är till för att köras ;) lycka till med nya bilen.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
puh lite sömn och mkt bil körning har det blivit:)

Jag och en kompis bestämde oss för att hälsa på bilens försäljnings ställe i natt:D

vi körde helt sonika upp till luleå och sa hej på stället där den såldes som ny.
Men det hette ju inte alls engbergs utan englunds:D

Vi såg en nästan exakt likadan e36 cuppe på max drive in i luleå men den hade inga nackstöd bak men var nog tom ännu finare än min:(

Snubben i den cuppen måste ha trott att vi var tokiga vi vinkade och gjorde tummen upp och allmänt skämde ut oss:)
Men han verkade vara en skön norrlännig iaf så vi fick oss en prat stund med honom och han var mkt mkt trevlig:):)

Hans bil var en import bil från tyskland 1 ägare i das faderland och några till i sverige och i ett gudomligt skick.

Bmw verkar vara en bil som drar till sig intresserade bilfolk som amrikanarna gjorde förr i tiden det dök upp en till fin bmw när vi satt och käkade utanför max i luleå så vi var 3 tyska fin bilar i bredd:)
Det var dock ingen cuppe och inte lika fin som våra:)

Lite Senare var vi och körde runt i luleå stad under fredags kvällen och besökte något som hette valland parkeringen jag har haft lite fördommar ang norrbotten men det verkar vara ett skit skönt ställe.

vi såg bla en silver färgad James bond bmw en sådan där z8:a:) och en blå metallic alpina bmw 8-serie och en vit gammal 50 tals bmw som jag inte vet vad det var men det var rätt kul när den kom in på den där raggar parkeringen folk liksom slutade att halsa från dunkarna och tittade och pekade som tusan på den där gammla bmw´n jag tror den hette 506-508 eller nåt liknande mkt mkt vacker bil.

Sedan snackades det om en uber fin benvit 3.0 csi som brukade visa upp sig men det var tydligen alldeles för tidigt för att den skulle ha tagits i bruk.

vi såg en massa trevliga Bmw i luleå för utom dom nämda bla några skit fina e38:or och en otroligt fin
e32 740 ( nu har jag varit i modell guiden och glottat må ni tro:)

och 3 st 6 serie bmw´s från 80 talet bla annat en röd alpina bmw(guuud vilken bil en sån måste jag ha!!)

ang:min bil...
Jag skall prova
att montera bort det lösa stänkskyddet bak för att höra om det är det som klapprar i gupp bara för att utesluta att det inte är det som låter vid gupp körning jag tror inte att det inte är någon bussning som låter utan stänk skyddet.

jag har nämligen bestämt att min Bmw kan inte vara trasig utan den vill bara ha en ny klämma till stänkskyddet för att må bra..

vilken härlig liten bil detta är:)

varma hälsningar och kramisar till den silverfärgade e36 cuppe ägaren i luleå!!:)
skicka gärna ett pm om du ser detta 1000 kramar från ume tjejorna:)
:D

Ni
221
Nick3
318i-91
Jaha ja från hemlänet alltså ;-) Har varit en del i kalix så man har säkert sett bilen där då! Men grattis till bilen. Alltid lika roligt när man bytt bil :D
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Får man fråga vad du hade för bil innan?, är det första Bmw:n eller?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.