AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.052

Tomgångsmotor monterad olika e34 525 92

Har slitigt mitt hår å skavt ner knogar och gråtigt blod svett och tårar.
Nu börjar saker klarna vad det är jag tittar på.
Måste skriva andra slipper leta efter samma problem.

Jag har läst att denna konstruktion skall finnas på bmw e36
Jag har haft problem med tomgången och misstänkt tomgångsmotorn, har sett den på flera andra bilar och den sitter där den skall enligt del #6 på denna bild.
Länk

På min bil ser det annorlunda ut där försvinner rör #10 in under insuget där den t-formade tomgångsmotorn sitter fäst i den undre biten.

Den övre slangen är fäst på insidan av insuget som dom verkar finnas på båda bilarna.
Länk
del #7 som är av plast och glappar ca 2 mm min gissning är att den långa "tungan" har en klack på undersidan som hakar i, hur fan får man loss den ?
Slangen sitter i alla fall som berget
Länk

Jag skall försöka smörja slangen för att se om den går att få loss den, men jag vill ha loss kontaktstycket för att byta oringen, men jag är glad jag bara får loss slangen så det går att dra ut t-motorn underifrån.
Ett alternativ är att snitta slangen går att göra vid insuget, och sedan köpa en ny.
Borde det inte gå att dra en lång slang från #7 ut på sidan av motorn
och köra en konstruktion som Länk
Om man håller sig till samma slanglängd.

Mer om denna hemska konstruktion kan ni läsa här.
Länk
vart samma länk.

del #7 verkar sitta på båda bilarna
Länk

1 dm långa "bananslangen" verkar endast finnas på bilar med tomgångsmotorn under insuget.

Man kan åtminstone prova att skippa "bananslangen" och köra med en lång slang....lätt att ta bort om det inte fungerar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.