|
|
|
|---|---|
|
Tja. var idag o köpte en e34 535:a 88:a och har lite småroliga fel som jag gärna vill ha lite hjälp med att lösa. nr1: bilen har elhissar runt om och jag får ner alla rutor utom rutan vid förarn. Jag hör att det klickar när jag trycker på knappen. Var börjar man leta? nr2: laddlampan lyser men bilen laddar klogt och generatorn ger 14v. Förarstolen verkar bytt men den som gjorde de verkar inte ha lyckats för de är som att ryggstödet släpper på högersidan så om man ger på lite så sitter man helt snett... Vad kan detta bero på? Går det att fixa? Behöver man ta ur stolen? Bilen har stora datorn men den är på tyska. kan man fixa detta? Beemer 4 Life! | |
|
Hör du ett klickande är de troligen relät, så de funkar förhoppningsvis. Jag hade kollat motorn och sätt om den funkar. Koppla direktström och se. Funkar den får du gå tillbax till relät och se om de verkligen funkar. Funkar det är de kablarna emellan. Kolla runt stolens led, vid kugghjulen och se om något sitter löst. Troligen är de nån skruv som lossnat som ska ge visst motstånd till dreven. Det hände kompisens nya volvo. färddatorn och checkkontroll byter man språk lätt, finns guider på mektips. Lätt som e plätt. |
|
|
JAg håller på o ska ta av dörrsidan nu så jag kan mäta upp strömmen fram till hiss motorn. Sitter reläet under baksätet eller? hur får jag ur de? Nytt problem: Har fixat en ny radio men kan inte få nått ljud i högtalarna. Kan det ha suttit nån förstärkare eller nått som man tagit bort så det inte går direkt? Beemer 4 Life! |
|
|
Håll nere fönsterhiss knappen och dra igen dörren hårt som "attan"... åker då rutan ner beror det på att kolarna till elmotorn kärvar i sina barnor och inte får kontakt. Drar du igen dörren hårt "halkar " dessa på plats med tyvärr är det problem om ett par dagar igen. Att plocka isär detta är lika kul som att pilla med rörliga delar i ett armandsur. Som sagt, är inte säker men KAN vara problemet. Per aspera ad astra |
|
|
Problemet med fönsterhissen berode på att tidigare ägare helt enkelt tagit ur kontakten för att rutan inte riktigt vill gå klogt upp. När rutan kommer till mitten så tippar den fram lite så då blir de galet. men kommer man förbi de så är de lungt. Nån som vet om de är ett vanligt förekommande problem? Stolen var mycke riktigt en skruv som försvunnit så hade ett helvete o få ner staget på rätt ställe så jag fick i en ny men tillslut lyckades jag så nu funkar den som den ska. Men radion är ett orosmoment eftersom jag inte får ljud nånstans så måste de vara ett stopp på vägen. Har hittat ett steg/förstärkare bak som jag försökt mäta på men fattar inget av det. Kan problemet sitta där? Beemer 4 Life! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.