|
|
|
|---|---|
|
Jag har M-paket men inte M-ratten av någon anledning. Tycker den känns lite "stor" och funderar på att byta. M-ratt: Copyright Micke Olsson Länk Min ratt: Länk Är det värt besväret? Skillnad i diameter? SVårt att byta själv? Kostnad och tillgång på en beg ratt?? /Touchdown Länk | |
|
Väl värt besväret, jag bytte själv ratt i min Z3:a från en likadan ratt som du har till en M och det är helt klart greppvänligare och något mindre diameter. Du kommer inte att ångra dig. //Daniel |
|
|
Hur svårt var det? Var fick du tag på ratten? /Touchdown Länk |
|
| touchdown; nåt som passar? denna kanske? Länk | |
| så mycket mindre vet jag inte om den är dock men snyggare är den ju! | |
|
Inte alls svårt, koppla loss batteriet, vrid ratten 90grader åt det ena hållet och lossa torxskruven och sen vrider du den 180grader åt det andra hållet och lossa den skruven. När det är klart så kan du försiktigt lossa på airbagen och koppla lossa kontaktstyckena, därefter skruvar du loss muttern som håller fast ratten. Se till att du släpringen är centrerard när du monterar dit den nya ratten. Jag hittade min ratt här på Powerbörsen för en spottstyver ( 600:- inkl frakt ) men annars är det eBay som gäller, du kan söka på e36 m lenkrad och se till att du söker på delar som är tillgängliga till Sverige. //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.