|
|
|
|---|---|
|
Äääh, så var man åter i E34.a träsket för miljonte gången.... Hade en monteringsbygel för mobiltelefon liggande till just E34 och monterade min GPs-hållare på den för att slippa sugpropp, som jag har allergi mot... Har en liknande lösning även i E39an, doch är det en modifierad clasolsson variant som blev lite nättare än en originalanpassad monteringsbygel i den. Kolla här Länk Iofs inget nytt vet att flera här på forumet har gjort så, men kanske alltid kan inspirera någon :-) Däremot mottager jag gärna tips på var jag kan sätta ett extra cigguttag enkelt , för att ha laddningen lite dold och slippa ha askkoppen öppen, det ser ju så fult ut... | |
| Förresten, innan nån kommenterar M-märket som skymtar vid växelspaken på ena bilden - ja, jag vet M-märke på en 518.... MEN det satt en mässingsplakett med en tidigare ägares namn graverat där och ett bagagnat ///M som skräpade i garage råkade precis exakt täcka den skadade ytan som, blev efter avlägsnad plakett, så, det blev i allafall bättre men det känns ju lite 18-års varning hahahaha | |
|
Det finns plats till ett extra cigguttag i mittkonsollen baktill under luftaren! ;) _________________ I luv my Beemer ! Länk |
|
|
Ja just det!, det har ju funnits original i nån av E34:orna jag haft. Får kolla om sladden räcker dit... |
|
|
Det är inte störande att ha den så långt ner? Jag har mig sittandes i rutan precis ovanför utblåset på instrumentbrädan med sugkoppen, hamnar ju i blickfånget när man kör. Gjorde så på min att jag tog ner kabeln genom gallret(borrade ett hål precis utanför "luftledningen") och kopplade in den på strömmen till lilla OBC:n så navigatorn startar när man vrider på nyckeln. Har även en dold strömbrytare innanför luckan till handskfacket så man kan välja om GPS:en ska vara på jämt eller på nyckeln. Nackdelen är väl att laddaren sitter där den sitter, går ju koppla ur men det är rätt omständigt. Fördelen är att det blir väldigt snyggt, man ser ju bara någon centimeter av laddarkablen där den går mellan ventilationsgallret upp till GPS:en plus att den startar på nyckeln(till skillnad från när den sitter i cigg-uttaget). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.