|
|
|
|---|---|
|
Jag satt precis och läste om Bmw Jonas första provtur. Även om det här är en helt annan och framför allt så har väldigt många provat en M5. Jag tog fram min igår för första gången då jag köpte den i vintras. Har gjort några små svängar med den men inte fått prova den riktigt.. Kan kanske inte säga att jag har gjort det nu heller men lite har man fått prova att gasa med den. Men jag tror det är viktigare att ta det lugnt och lära sig att köra bilen. Jag vet inte hur många som håller med, men att köra en sådan bil är ett lika stort kliv som att spela få spela elitseriehockey när man är 11 år. Så jag tycker inte riktigt att jag hinner med. 100 mil till så kanske man är med i matchen :-) Helt klart en underbar bil. Ska bli intressant att prova M5:an till våren..Nu är det nära =) | |
|
ja absolut.. lär känna bilen ta det lugnt.. Sedan kan du köra skiten ur den haha skojja. Näe men viktigt att tänka på när du växlar att du släppt kopplingen helt när du skall dra på ordentligt så du inte råkar slira till för då kanske om man har otur blir det ett kopplingsbyte. Sedan om du har chansen och vågar så koppla ur antispinnsystemet och testa bilen. Min bil: Länk |
|
|
...kanske kör jag som en gubbe, men jag tycker verkligen inte att M5an är så speciell att den blir lurig att köra. Det är en stor fin kärra med gott om resurser och finfin väghållning. Den absolut största skillnaden mellan M5an och motorsvagare bilar upplever jag i att jag helt plötsligt inte alltid måste: - vänta och planera omkörningar i all oändlighet - bromsa mig ur situationer, utan kan istället gasa mig ur. Det sistnämnda var extra tydligt på Autobahn i somras - det var hur lätt som helst att hålla trafikrytmen utan att alltid bli "den där förbannade stoppklotsen"...en liten lucka i backspegeln och inga problem alls att gå från mittfil till vänsterfilen utan att få nån irriterad semesterfirare i baken nästa sekund...helt underbart. Så otroligt enkelt att passa in i trafikrytmen, även då hastigheterna låg runt 200 kph. Helt oansträngt faktiskt. Det fick iaf mig att begripa och inse varför motorstarka bilar liksom känns naturliga i Tyskland... Men får man hybris och hamnar i ett ADHD-liknande kappkörningsläge där man bara måste "visa den där jävla SAABen" så kan man självklart hamna i skiten...tycker att det inte riktigt behövs. Får man en SAAB i arslet som provocerar, så är han ju redan i underläge. Han ser ju mina fina blänkande avgaspipor...och inser (även om han inte erkänner det) att hans 2-liters fyrtrumma faktiskt bara är en halv motor.... :-) |
|
|
Jag håller med dig på det området, det är ju inte så man får känslan av att snart händer det något. Utan jag tänkte mer på vad han som skrev innan sa. Man måste tänka sig för lite mer i en sådan bil i och med koppling och diverse saker. Och som sagt, utmanar man ödet för mycket så kan man ju åka åt helsike. Jaja, bara att passa på att åka i fall jag måste sälja den snart. Ska bli intressant att prova M5:an till våren..Nu är det nära =) |
|
|
Håller helt med BeNaN, tänk på kopplingen i början. MEN det är först när man kopplar ur antispinn som det märks hur in i helvete bra dom igentligen går! Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.