AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.631

BMW 330Ci M-sport cab - ligger jag helt fel i pris?

Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Hej,

Hur kommer det sig att nästan ingen hur utav sig på cabben?
Ligger jag verkligen såå fel i priset? Eller är det något annat som är "fel" enligt er?

Länk

Mvh
Johan
Hur länge har du försökt sälja den? Om ingen hör av sig så är priset troligtvis för högt. Det kanske är svårare att sälja en cab i den landsänden vilket kräver ett lägre pris för att motivera en köpare söderifrån att åka och köpa just din bil.
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Jag har bara haft den ute i ett par veckor nu, men min fundering är ifall jag måste gå ner i pris eller om jag bör få ut det jag begär (kanske någon tusenlapp mindre)?

Landsänden? Jag bor ju mitt i Sverige :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Annonserar du den på andra ställen än PowerBörsen?

___
//Ulf
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Du måste nog tyvärr ner till bilpriser.se värdering.
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Jag annonserar även på blocket.se. Men det konstiga är ju att knappt något hör av sig ens engång? Aja, jag får väl ha is i magen och hålla tummarna..
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Stocktrader, spekulant? ;)

Bilpriser.se säger: 161 000-172 000 kr, tycker det är lite väl i underkant.
Johan_W:
Jag har samma problem som dig Länk , vi bor ju på samma breddgrad också. Jag ligger ganska högt i pris men dumpar den inte då jag vet hur många andra billigare bilar är, d.v.s utlovat "toppskick" som inte stämmer o.s.v, har inte du blivit kontaktad av några bilförmedlare? Till mig ringde ett par stycken, iof kan det ju vara samma.

Länk
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Nu är priset sänkt till 179000:-, går inte en krona under. Då behåller jag den hellre :)

Mvh
Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Johan_W: även om din bil ser mycket fin ut så faktum ändå att den är 7 år gammal och har rullat 12' mil. Dessutom en importbil med 6 ägare på 4 år. Priset du begär känns i nivå med vad man kunde få förra sommaren men verkligheten är att modeller som E46 och E39 inte precis har legat still det senaste året. En snabb titt på mobile visar att för samma pengar så finns det många alternativ som antingen är nyare eller har gått betydligt mindre och då menar jag ändå bilar med M-paket och som verkar vara i bra skick.

Micke169: din bil är riktigt läcker men även här känns prisnivån som något som kanske funkade förra sommaren. Tidig import men sedan 11 ägare på 6,5 år. Kanske inte lika många brukare. M3-spekulanter verkar generellt vara lite milkänsliga. Som en jämförelse så gav jag mindre för min M5 -03 som 1,5 år nyare, 2000 mil mindre på mätaren och två tidigare ägare. M3 håller värdet bättre än M5 men inte hur mycket som helst...

Att sälja och få ut extra pengar för ett skick utöver det normala gå självklart men då får man räkna med att det kan ta lite mer tid samtidigt som man måste har lite tur att det finns en köpare där ute som också är villig att betala det där lilla extra. I bland funkar det och ibland inte...

Men mening är absolut inte att skriva ner era bilar men då ni frågar varför ingen hör av sig på era annonser så är det helt enkelt att priserna är för högt satta. Jag önskar er lycka till med era försäljningar.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Johan_W: min kommentar ovan syftade på ditt ursprungliga pris. 179' är bättre och är det tillräckligt lågt för att sälja lär du märka.

När jag annonserade min 320d -03 i höstas så var det nästan tyst till en början, sänkte 7' på priset fortfarande nästan tyst. Sänkte 6' till och då blev det full fart och den såldes dagen därpå. Köparnas psykologi är ibland underlig...

___
//Ulf
Programmer:
Jo jag förstår att det är priset som kan vara för högt men i jämförelse med bilar jag tittade på med färre ägare iof senare import (då ser man ju inte alla ägare) och utlovat toppskick vet jag att första kräsna köpare som kommer och tittar köper min bil, jag hoppas den som vill se min bil kollar fler bilar innan min, och min bil har INTE haft 10 brukare före mig, har utdrag från vägverket och det går att ringa för bekräftelse.
Dock har jag nu funderingar på att sätta in en kompressor i min bil ist för att byta bil, synd att jag nästan aldrig åker i den bara och synd att modifiera en bil i ett så fint originalskick med originallack osv, jag börjar fundera på om det inte hade varit bäst att köpa en halvrisig som de jag tittade på före min med lägre priser och även vissa med någon årsmodell nyare samt rekonda upp till "toppskick", dessa bilar blir sålda direkt p.g.a lägre pris.

/Micke

Länk
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Johan_W:Jo faktist:) så letar jag efter en E46a cab,kikar dok mest i Tyskland.
Det som talar i mot din lite är det Programer var inne på,allså många ägare på kort.
Du hade väl den ute på annons några vändor under hösten/vintern och var du inte nere på 177000:- som lägst då?
Men visst 179000:- nu under våren kan ev. fungera
lycka till i vilket fall som helst.

Mvh/
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Jo, hade den ute i höstas också. Lite fel tid att sälja cab då märkte jag...

Känns sådär nödvändigt att ha en bil för strax under 200' som man inte använder :) Servade bilen 2007-06-26(27?) och bilen har efter detta rullar strax under 100 mil :)

Men 179 000:- är sista pris nu iallafall.

Mvh
Johan
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Seriöst, är det mitt geografiska läge som gör att bilen är iskall på marknaden?

Jag tycker att jag ligger skitbra i pris om man jämför med andra 330 cab med m-paket etc?

Har nu sänkt priset till 169', får jag inte de så känns det dumt att sälja.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Begagnatmarknaden för E46 330 verkar ganska kall. Det finns många som ligger ute länge och många tröttnar säkert. Har det med bensin/miljötänkande/konjukturvarningar att göra tro?
En kompis försöker sälja en Porsche 964 och det är lika där trots att det är vår...

Jag är ute efter en 330, inte en cab dock, men har kunnat konstatera att man kan ha otrolig is i magen. Att rostskyddsgarantin gått ut på -01 och delvis -02 påverkar i alla fall mitt val om inte de klassiska delarna är utbytta. Sommarkörda cab'ar kanske inte är lika drabbade så 169 är kanske ett bra pris. De ligger ju en bit över de vanliga coupé/sedan/touring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.