AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.262

Domkraft M3 E46

Finns domkraft standard i alla M3 E46?
Jag hittar nämligen ingen i min bil. Frågade han som köpte bilen ny, han sa att den skulle finnas under baksätet men att han aldrig använt den.
Jag kollade under baksätet men där möttes jag bara av en "vägg".

I bagaget finns ingen heller, eller så är BMW fördj*vliga på att gömma grejjerna :)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
finns ingen domkraft till vare sig M3 e46 lr M5 e39 eftersom du inte har nån reservdäck i bilen utan en kompressor ifall du skulle få punka.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Vad hjälper en kompressor om man får punka?

// M.V.H. Daniel
Det finns en behållare med skum (om den inte är använd) eller borttagen samt en liten påse med "doktors/tull-handskar", skummet har bäst före datum (om det inte är bortrivet), skriver bara vad jag såg då jag letade M3:a för 2 år sedan,finns flera utan dessa tillbehör eller med endast kompressorn kvar.

/Micke

Länk
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
kompressor fyller på med speciell vätska som man köper seperat för att täta till däcken, till viss del lagar den för tillfället. sen är det bara att köra till närmaste verkstad för att laga däcken.vätskan kan bara användas en gång. kostar typ 200kr.
M3
50
M3_E46_Power
M2 -17
M135i xDrive LCI -16
X3 20d -12
Jo, en kompressor med tätningsmedel gör att du inte behöver domkraft. Därav Monster Femmas svar på frågan....
Som jag trodde. Inbillade mig att det ändå skulle finnas en domkraft trots "skummet".
Tack för svaren.

Någon som vet vad som gäller angående utgånget datum på "skummet". Finns ju ett bäst-före som jag såg hade gått ut. Fara och färde eller funkar det ändå?
Har inte planerat att få punka, men vem vet :)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Monster: Tack för svaret :)

// M.V.H. Daniel
Kompressorn fyller man bara på med luft med och skumflaskan som finns i kittet är liknande eller samma som man kan köpa på macken. Skummet i först för att täta och sedan pumpa upp till önskat lufttryck.

Kompressorn är jättebra på tex banträffar då man vill labborera med lufttrycket, koppla till cigguttaget och pumpa. Dock är manometern inte av högsta kvalitet
Mitt kit är aldrig använd, handskarna ligger i sin påse, men jag har bytt "skummet" då datumet gick ut 2007.

/Micke

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.