|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har lite tankarna att skaffa en m3 e36 3.2 Visst kan det vara härligt att cabba ner en varm sommardag, men hur funkar den i längden? Går det att ligga på lite i kurvorna med den? Håller sig bra på vägen? Kan man köra 25-30 mil utan att bli hörselskadad? Hur är vägljudet alltså. Hur pass mycket tröttare är caben? Vet att det skiljer runt 100kg, men hur stor är skillanden om man bara kör rakt fram säger vi? Nån som kanske har en film på en coupe mot en cab? Bara glömma att åka och köra bana om man inte har en hardtop till caben? Skriv ner så mycket bi vet i skillnad på dessa 2 modeller. All är intressant. Tack på förhand. Mvh | |
|
har inte haft cab men hört att den e kass att åka fort med kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Cabben är absolut inte "kass" att åka fort med. Verken rakt fram eller på bana. Du kan lätt köra bana utan hardtop. Den överraskar mer än vad man tror. Lite högre vägljud är det såklart men inget man störs speciellt mycket av. Har kört längre sträckor med min utan att jag har blivit hörselskadad. Att sen kunna cabba ner är en grymt skön känsla. Prestandan skiljer sig inte heller speciellt mycket, har för mig att jag har sett tester där cabben ligger på 0-100 på 5.9 medans coupen ligger på 5.6 Alltså inte överdrivet stor skillnad. Självklart är coupen vridstyvare i sitt chassi vilket man inte behöver tänka allt för mycket på för att förstå. Jag föll för cabben för att det är en grym kompromiss i mina ögon, snabb, snygg och helt underbar soliga sommardagar. Mvh Markus |
|
| det är ändå skilland men kanske inte för den normala föraren. kör du normalt så ska du välja den som du tycker mest om och inte den som är snabbast till hundra eller på bana. | |
|
Men tyngdpunkten är lägre i cabben så SÅ stor skillnad är det inte på cabben. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
gör en cab 0-100 på 5.9?? 0.6s fortare än en 330 då. |
|
|
Har kört mot ett antal 330 med samma utgång varje gång och det är att 330:in hamnar efter ordentligt. Har kört alla möjliga intervaller mot 330 så att den skulle vara 0.6 sek snabbare än en är absolut inte omöjligt. Mvh Markus |
|
|
coldhex; nej - cabben gör det på 5,6 sek... |
|
|
Kan bara hålla med marcus! Det är en härlig bil att köra! Har kört nercabbat i ca 30mil och min hörsel är det inget fel på! Ska nu snart sälja min bil tyvärr.... lycka varar inte för evigt!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.