|
|
|
|---|---|
|
Detta är säkert en väldigt dum fråga, men jag vet inte så mycket om bilar. Jag behöver nya sommardäck och de nuvarande däcken är väldigt breda, kan man köpa smalare däck eller beror det på fälgen? Mina nuvarande däck är 225 breda tror jag, fälgarna är 16". BMW 318i -99 (E46) | |
|
Här hittar du alla orginalmonterade dimensioner: Länk Det verkar som 225-50 R16 är vanligt förekommande. Du bör hålla dig till de dimensioner som står på reg.beviset. Med minskad bredd, minskar även rullomkretsen. Vid större breddändringar måste man kompensera med ändrad profil för att inte rullomkretsen skall avvika över 5%. Fälgbredden brukar vanligtvis tolerera ett visst spann på däckbredd. Det spannet blir naturligt snävare ju lägre däckprofil man har. |
|
|
Berätta för oss vilken bredd dina fälgar har (det står på dom) så kan vi tala om vilka däcksdimensioner som passar! På fälgarna till min 3.0S står det tex 6½Jx14H2 Dom fälgarna är 6½ tum breda! Per L |
|
|
Du kan antagligen montera 205/55-16, vilket är en originaldimension för E46. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Här är en jättebra länk för att kolla alternativa däck- och fälgdimensioner: Länk ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.