|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Din förbrukning verkar vara rätt normal....min ligger på 1.2-1.25 blandad och 0.95 i 110km/h....stad kring 1.6!! Men då har jag också en 2001 med den nyare vanosmotorn så den är lite snålare än en 540 e34, därför tycker jag din förbrukning verkar normal!! Hade en 750 e32 förrut och den drog 1.2 i 110km/h!! Som det gamla talespråket säger....smakar det, så kostar det!! |
|
| precis :) | |
|
S*tan vad ni gasar med era kärror, i max 120km/h drar inte en 540i E34 över litern och det är MYCKET kö/kortkörningar om ni får förbrukningen över 1,3l/mil (om nu bilen är frisk) nu när jag kör hårt och framför allt mycket kortkörningar (ofta 5km) så ligger förbrukningen på min bruks 540i E34 (har 4st) på 1,35-1,45l/mil och då har den automat samt det var innan storservice, jaja ni har väl kul i allafall ;) Som exempel på förbrukning så snittade jag 141km/h på en 250km tur, då drog automataren 1,37l/mil (självklart var det på Irland, nej nej i Tyskland ;P) Stephan |
|
|
Stephan735i Jag kör inte hårt utan normalt med min 540 och det är inga fel på den, tro mig, då skulle felkod dyka upp, den går jävligt bra helt enkelt!! MEN, det är verkligt förbrukning jag skriver upp, inte vad färddatorn visar, den är ett litet glädjeämne i min bil iaf!! Jag nollar trippen (trippen stämmer mot GPS:n iaf) och sedan tankar i för att räkna ut!! Visst, BMW:s V8:or är relativt snåla med tanke vad det är för kraft i motorerna och jämfört med amerikanska V8:or som drar 50% mer men har 50% mindre kraft, men det är trots allt en V8 och att få en sån att dra under litern i 120-130 km/h i verklig förbrukning är väldigt starkt jobbat!! Mn drar 0,93-0,95 i verklig förbrukning i 110km (0,83-0,85 färddatorn) och prick litern i 120km/h (c:a 0,9 på färddatorn) !! Som sagt...smakar det så kostar det!! |
|
| Har en jänkar v8 50 % mindre kraft än en bmw v8 eller menade du tvärtom? | |
|
har haft några amrikanska v8:or och en corvette går att köra på 0.8 och har 60 hk mer(c5:a).men en dodge van har 150 hk och drar 2l så det e allt lite olika.(charger med 440 drog lätt 3.5l men så är det en hane bil oxå) kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Delorian... Jag menade inte tvärtom :) !! Sen överdrev jag givetvis lite av vad jag skrev men jänkarhästarna är både tröttare och törstigare!! Har förrut ofta varit fyllechaffis på somrarna åt en bekant i en 93:as Corvette cab (tror att den hade c:a 300hk) men nog var den både slöare och törstigare än min 540 trots viktskillnad!! Den drog med ägg på gaspedalen strax över litern...inte undra på att alla amerikanska bilmärken blir utkonkurerade av europeerna och japanarna nu när bensinen är så dyr...alla Chevrolet idag är ju Toyota, mer eller mindre :D !! |
|
|
vad väger 540:n corvetten väger minst 1850kg och har 306hk. nya corvettez06 äger nya m5:an kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Treje.... Den Corvette jag pratar om, 93:an som polaren hade, har en tjänstevikt på 1560kg (frågade honom idag), och min 540 har en tjänstevikt på 1900kg...totalvikten skiljer det ännu mer!! Trots det och c:a 20hk fördel till Corvetten var den både törstigare och slöare än 540:in :) !! Hur många hästar har nya Corvette Z06?? |
|
|
Säger inte att han har fel men jag kolla på en 95:a ht och den vägde 1750kg och cab:en väger minst 100kg mer.507hk. såg på m5abord(tror jag det heter) och bmw:n fick allt lyfta på hatten. men i det långa loppet åker jag nog bmw i alla lägen:) kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Treje... Ok...däremot totalvikten på hans Corvette låg på c:a 1800kg, sa han!! Det vore ju konstigt om tjänstevikten låg på mer än 1600kg, eftersom det är ju så liten bil, bara motor och däck som väger!! Jaja, nog om detta...låter iaf som Z06:an är den första Corvette med riktigt drag i...ska se om jag hittar videon där :) !! |
|
|
ja har kört 47mil på 80liter med min chipade -94 kostar o ligga på topp!!!! |
|
|
Tycker inte era bilar värka dra så mycket.. Hade en s70 99a förrut som va chippad hadde 240hk och den låg jämt på1,2 till 1,3... Det är ju ganska mycke bil att flytta oxå..... Gasa tills det rasar |
|
|
Vet inte om jag vill egentligen.... Men hur kalibrerar man manicken? Kan någon givare gett upp? Jag vägrar tro på 39,5L/100km! Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Yelow; Min är också verklig förbrukning, färddatorn visar ca 5cl/per mil över den verkliga. PS; Är ditt namn från gruppen vid namn Yellow? |
|
|
Stephan735i Okej, inget mer att orda om detta :) !! Nej, namnet kommer inte därifrån....många tror att jag heter Yellow och att jag stavat fel, men sanningen är att i mina yngre år spelade jag och mina kompisar rollspel och en skurk i ett av dessa hette Yelow...så, så är det :D !! Det lever kvar efter 15 år :D !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.