|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Gasar jag för mycket eller har något korkat igen? Jag har en snittförbrukning på 1,35 kanske med en blandning av landsväg, stad och motorväg. Den drog ännu mer i vintras och jag börjar bli irriterad på att den inte går under 1,1 ens i 110 på motorväg. Har testat lite med E85 inblandning men trots bara 50% e85 drog den bortåt 1,7 l/m. Nä det blir nog att byta till något mindre, jag har ju trots allt slutat dra husvagn. | |
|
Låter helt normalt..du har ju en V8, dom är inte "jätte snåla". |
|
|
1,35 låtter inte mycke.2 liter e lite mycke. kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Jag har haft min 540 i två månader, första månaden kom jag inte under 2 liter milen, nu är jag nere på ca 1.6 och då verkligen anstränger jag mig för att inte gasa för mkt. Helt sjukt mkt drar dom. 1.35 blandat är normalt, dock låter 1.1 i motorvägsmarch lite väl mkt. Min drar ca 0.95 på motorvägen. |
|
| Jag snittar ungefär 1,2 - 1,25 blandat vid lugn körning. Landsväg vid jämnfart (110) ca 1l med 18" och med 15" vinterdäck ca 0,85. | |
|
Jag har 530 o mina siffror är rätt lika Chrille´s så det kostar åka V8! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
540iT E34 (manuell) låg på ganska exakt 1.2liter/milen i snitt 540iAT E39 ligger på 1.19 - 1.21 enl färddatorn. Blandad körning, en hel del i sthlms innerstad, men även motorväg, landsväg. Samt än så länge ca 100mil med husvagn bakpå.. ;) |
|
|
Suck, vill ha edit funktion! E34 lyckades jag få på 0.8 t & r hemmet - sthlm (gärdet) utan större problem, bara att hålla hastigheten och ta det lugnt vid rödljusen.. Då var det in till stan: 1.5km 30sträcka ca 10km 70 väg ca 25-30km 90väg ca 5km innerstadstrafik Samma på vägen hem så klart. :) |
|
| Inget för fattiglappar! Köp en Micra och sluta gnäll! | |
|
Hm, låter lite väl högt, men vad vet jag :P eller jo, jag vet att min 540 drog 1,25 i snitt..utom när tjejen körde ca 20 mil motorväg o lugnt..då drog den 0,83 i snitt..sjukaste jag sett ! |
|
| Men smakar det så kostar det...och nog smakar det alltid :D | |
| jag ligger på 1.16 blandad körning men har ju manuell låda :) | |
|
1.4 liter/mil är totalsnitt för de 1000 senaste milen. __ Min bil: Länk |
|
| min har snittat 0.95 den här veckan så min går att köra billigt iaf, snittar 0.85 på 110 väg | |
|
snittade på 0,9 tor Solna-Västerås härom dagen, i 740an. å då har jag nåra extra kilo att släpa på... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Motorväg hastighet 120-140 km/h 1.0 l/mil. Stadskörning 1.69 l/mil. Totalt snitt senaste 500 mil 1.34 l/mil. |
|
| Vad spelar det för roll om den drar mycket bensin, det finns mackar överallt | |
|
delorian, jag håller med! Förstår inte problemet.... =)) Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Ok nu har jag skämtat klart, äntligen någon som förstår ironi =) Nä seriöst, din förbrukning verkar normal tycker jag, det är ju en stor motor. |
|
|
Själv har jag avverkat 20 mil med min "nya" 3,5l motor och den dricker duktiga 1,5 blandat men jag tror det går att sänka något då jag misstänker att tändningen inte är 100% i dagsläget. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| låter som något är lite skumt jag åkte närmare 25 mil idag med min 540ia 95a låg hela tiden me farthållaren på motorvägen iofs men drog inte mer 0.8-.0.9 då var bara i uppförsbackar som den ökade en snabbis till 1.0 annars sjönk den fint och då låg man ändå pyttelite över 110km/h | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.