AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.198

Byta hela kabelstammen till baklucka på en e34?

Transocean
Klarar man det själv? Vad kan det kosta? Någon som har gjort detta? Alldeles för många trasiga kabel att tejpa!
Transocean
När jag reparerade ett rosthål på den vänstra tröskeln såg jag en kabel som går i längdriktning inne i tröskeln. Kan det ha varit el till bakluckan/lampor? Vill ersätta hela fanskapet!
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Sök inlägg, finns hur mycket som helst skrivet i detta ärende.
Bör nämna att jag plötsligt inte fick luckan att låsa! Trodde det var kabelbrott, men sedan jag kollat alla kablarna, inget fel, visade det sig att det var låsmotorn som hängt sig. Gjorde faktiskt ett kejsarsnitt på den och kunde få rull på kuggarna igen, hur länge det nu fungerar, kunde inte sy ihop den utan det fick bli tejpning.
/Gunnar

Transocean
Luckan låser sig, inga problem. Jag har problem med massa lamp/elfel, och har kollat kabelstammen, det är bara byte som gäller här.
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Sedan eller touring? Har gjort dette på min touring på båda sidorna, helt ok ingrep. âr nog mycket enklare på en sedan.
BMW har rep.kabel iaf til touring, då är det bara att koppla lös kablarna i luckan och trä ut kabeln, se på reservdelen var man ska klippa och var är det passande at skarva/mest praktiskt. Lämna nog med reserv i sköten så du kan göra om i fall du fuckar up eller behöver byta vid ett senare tillfälle.
om du byter en ledning för sig så är det väl ungefär samma, du måste kopla lös och få ut kabelstammen för att byta ut individuella kablar i den. skarva bara tillräckligt långt undan bryttstället(dels så är kablarna ofta sköra och oxiderade en lång sträcka under skalet pga kontakt med vatten och luft, dels för att undvika belatning på skötningen.....

Här är lite bilder på projektet när jag gjorde det:
Länk

MVH
Sakke
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
DrSakke:

Du ÄR en ängel!! TACK!!!!

Mvh
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hei!
Kablarna kostar ca 1200/sida froån BMW. Komplett kabel med gummipackningar oc koplingar.

MVH
Sakke
Transocean
Now we're talking! Tack DrSakke!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.