AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.236

Avtagbar dragkrok E39T

Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Nu är det dags för mig att montera dragkrok på min 530 Touring -01. Jag har denna gång mot min bättre hälfts vilja beslutat om att montera en avtagbar.

Nu till den intressanta frågan... Vilken är bäst? Vilken är snyggast? Finns det någon som man inte behöver såga i stötfångaren för att montera?

Efter att ha läst alla dessa trådar om drag så vill jag faktiskt höra en dagsfärsk uppdatering på era åsikter.
/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om du har en bil utan M-sportpaketet, dvs med standard bakkjol så ska det finnas en modell som inte kräver att man sågar hål i plasten. Om jag inte är helt ute och cyklar så monterade Hasso ett sådant på sin 540 förra året. Kolla i hans blogg för där finns säkert info.

Dragkrokar av olika märken köpes lämpligen av Lars som annonserar mycket på Blocket. Söker du på dragkrokar så hittar du säkert hans annonser. Han monterar även för en överkommlig summa om man så önskar. Har själv anlitat honom och känner flera andra som också gjort det.

___
//Ulf
Jo
63
Jonas530
530iA touring -01
Till bilar utan M-paket så säljer Lars ett Bosal-drag som kan monteras utan att göra något synligt hål. Jag köpte ett sånt drag av honom och monterade själv. Blev hur bra som helst. När kroken inte är på så syns det inte att det är drag på bilen. Om man hukar sig ner och tittar så kan man skymta en liten del av elkontakten, det är allt.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jonas:
Du har inga bilder du kan lägga upp? Vill också ha drag...
Vad fick du ge?
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Peter:

Du får kolla Hassos bilblogg Länk 2007-07-01...

It's tha shit...
/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
ca
48
casa
X3xDrive30e (G01)
Jag monterade med hjälp av nedan annons:

Länk

Funkar perfekt!
M5
3
M5-HR
M5 Touring -94
525i Touring -92
Har en E39 Touring med M-Pkt, och köpte ett avtagbart orginaldrag, ej anpassat för M-pkt, från en skrot. Har ej levererats ännu.

Så fick jag höra att det skiljer på drag för biler med och utan M...

Nu är frågan - kan man ändå få dit det utan alltför stora ingrepp?

Tacksam för tips.

MVH/HR
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Köpte av den här killen *Länk och det funkar fint !! Har M-paket men vad jag har hört så ska man slippa kapa ur även utan M-paket!

/martin

//BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.