AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.570

Pulserande resonansljud som avtar i kurva och inbromsning, hjullager?

Jag har ett pulserande/dovt vinande ljud i min 528 som jag tror kommer från framvagnen och som följer hastigheten. Ljudet försvinner vid kurvtagning samt inbromsning. Jag misstänker hjullager men är osäker, kan det vara hjullager om ljudet försvinner även vid inbromsning? Att ljudet förändras.i mitt fall försvinner, vid kurvtagning indikerar ju annars att det kan vara hjullager.

Vad tror ni, hjullager fram eller vad?
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Försvinner ljud oavsett vilket håll du svänger åt? Annars så låter tendensen som du beskriver att det mkt väl kan vara ett hjullager..
Ok en lite lustig utveckling på det hela. Förvissade mig om att det lät om höger fram och åkte till BMW och köpte nytt lager.

Men när jag väl var på väg hem med det nya lagret så var ljudet borta! Måste varit något som fastnat någonstans, men det var underligt för jag kunde inte märka något när jag hissade bilen och drog runt hjulen igår, inget skrap inget skav och dem rullade fint.

Blev dock smått sur när jag lämnade tillbaka delarna hos bmw solna. Dem ger bara tillbaka 90% av värdet. Då delarna aldrig ens lämnat bagaget på bilen sen jag köpt dem så var dem i exakt samma skick som när jag köpte dem. Inget brutet inget skadat. Men likväl så får man inte tillbaka alla pengar. Dåligt anser jag. Vidare så märkte jag att jag bara fått 8% rabatt trots att jag ska få 10% vid köp genom BMWCS.

Minst sagt missnöjd med dem. Kommer framöver bara att handla hos Bilcentralen i Segeltorp där har jag alltid fått vänligt bemötande och bra service. Skärpning Solna!
Sp
210
Sparc
330e -22
90% tillbaka. Öhh.. Jag är ingen expert, men är det inte standard med 30 dagars öppet köp?
Vi
14
ViktorBMW
520 m-sport touring -01
535 m-sport -92
320 -85
tjenare! jag har precis samma ljud från min framvagn just nu, när jag svänger och vid inbromsning så slutar det. Var det hjullagret för dej? mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.