|
|
|
|---|---|
|
har mätt upp diametern på insuget som är i anslutning till luftburken (den delningen spm är där). och jag fick det till 80mm hittar inget luftfilter som skulle kunna passa bra där. de som är störst har 77mm. skulle ett sådant filter ändå passa? är det någon som provat? funderar på ett Bullet "FORCE" filter som Stylingbutiken har. Kopierat texten. eftersom länken inte verkar fungera. " En slang kan anslutas längst upp på filtrets värmesköld, perfekt om vill leda enbart kalluft till filtret! Dimensioner: Filtrets diameter upptill: 100mm. Filtrets diameter nertill: 170mm. Filtrets höjd: 130mm. Filtrets höjd inklusive gummihals: 155mm. Filtrets anslutningsdiameter: 77mm. Filtrena är försedda med gummihals och en slangklämma ingår. " Bmw OWNZ | |
| Jag köpte ett öppet KN-filter till den 328a jag hade för nåt år sen. Mätte också innan och det slog på ett par mm. Men det var inga problem att få på KN i alla fall, det är ju gummi som ska träs utanpå plast. Dock tröttnade jag på ljudet efter några 100mil och bytte tillbaka till original. Men det är väl bara å prova. Lycka till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.