|
|
|
|---|---|
| För första gången bogserade jag en Accord 1,2 mil med min 540 det kändes inte så bra !! kan automat lådan bli skadat om man bogserar nån bil ? hörde jag av en kolega.... | |
|
Du behöver nog inte oroa dig över detta, det var ju du som bogserade, inte bogserades.När det gäller att bli bogserad, om man har automat, kan det uppstå problem, läs din instruktionsbok. NoFear, kör med insidan. |
|
|
de ska den tåla . däremot ska man inte bogsera en aut bil för långt lådan smörjs inte som den ska om inte motorn går. |
|
| tackar för svaren jag var verkligen orolig när kolegan sa att det inte var bra och bogsera !!!! nu vet man ....... | |
| Man drar ju husvagnar med bilar med automatlåda också. Att bogsera en annan bil måste ju lådan klara av. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du drar ju husvagn och släpkärra utan problem tex. Vissa lådor får problem om bilen bogseras, tex Ford usa lådor får man plocka bort kardanen, Medans GM Usa lådor kan bogseras i princip hur långt som helts. BMWs lådor tål kanska bra att bogseras men den finns en max gräns i både hastighet o sträcka ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Din bil är ypperlig att dra saker med, är ju oljekylning och allt till lådan. 540 är en dragbil, synd att skiten bara är registrerad för 1600kg. |
|
|
Som jag har fattat det med automat lådor så ska man inte bogsera eller dra släp på (D) Man ska typ låsa lådan på 3 eller 4 så inte lockupen går i... Fel eller rätt??? Gasa tills det rasar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.